Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Utreda sättning i Gbg

1. J
    Medlem · Västra göteland · 81 inlägg

jlsys

Medlem
    Hej,

Vi skulle vilja komma i kontakt med ett företag i Göteborg området som kan utreda orsaken till en eventuell pågående sättning men det är inte helt sjävlklart vilka som erbjuder detta.
    Någon som kan rekommendera nått företag?

2. J
    Medlem · Västra Götalands län · 328 inlägg

Jan_G

Medlem
    Googla 'geotekniska undersökning Göteborg'. Det finns många.
    Vi använde SWECO när vi behövde undersöka marken och botten i vår hamn.

3. J

jlsys

Medlem
    Vi letar efter ett företag som även vänder sig mot privatpersoner och som kan utreda orsaken till sättningen och ge förslag på åtrgärd.
    Merparten av de jag hittat är stora aktörer som bara tar uppdrag för större projekt eller så gör de enbart markundersökning.
    De företag som arbetar med överlåtelse besiktningar hänvisar fråmst till fackmän om de är en misstänkt sättning.

4. MekPappa
    Medlem · 44 inlägg

MekPappa

Medlem
    Vet att jag läst om ett företag som heter Geobear innan. De kanske är verksamma i Göteborg? Ingen egen erfarenhet av sånt där men kan ju vara värt att kolla upp?

5. GoC
    Medlem · 2 836 inlägg
    Kolla med Bohusgeo. Förvisso är dom i Uddevalla. Men en mindre firma än dom stora drakarna.

6. D
    Medlem · 23 inlägg

DanNau

Medlem
    Awer är en bra firma i Gbg som även jobbar mot privata kunder, de är kompetenta på allt inom geoteknik. Jag är själv geotekniker och kan rekommendera dem.

7. J

jlsys

Medlem
    Hörde om Awer på annat håll med så de låter som ett bra företag. Kontaktar dom bör det blir dags

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.