Hej,

Jag har en undran. Vi har renoverat ett förråd och gjort det till boyta som vi skulle vilja sätta in larm i. Mörkar att det finns mycket friköpta verisure komponenter på blocket och andra ställen.

Tanken är att ha en egen dosa innanför dörren för att larma på och av med kod som är frikopplad från huvudbyggnaden. Sedan vill jag även lägga till kameror och dörrsensorer.

Kan man köpa dom här komponenterna och installera det utan att verisure kommer hit?

Mvh

• Gilla
Bengt65
  • Laddar…
Bump på den här.
Mvh

:DVill också veta ...svaaaara :sweat::sweat::sweat:

Precis köpt hus där det var installerat larm från verisure. Ville inte ta över abonnemanget så dom kom och plockade simkort och alla dekaler men lämnade sensorer och kameror och dyligt. Enligt killen så är det inga problem att använda larmet internt.... att det ska börja tjuta när larmet går. Men går inte att få meddelande över mobil med sms eller liknade när man inte har ett abonemang. Har nu lyckats få tag i rätt brickor och kod som vi är ganska säkra på att det är den rätta. Men är lite ororlig över hur man larmar av och på Skulle vara väldigt tacksam om någon ville beskriva hur man gör!

L Lassemans skrev:
Precis köpt hus där det var installerat larm från verisure. Ville inte ta över abonnemanget så dom kom och plockade simkort och alla dekaler men lämnade sensorer och kameror och dyligt. Enligt killen så är det inga problem att använda larmet internt.... att det ska börja tjuta när larmet går. Men går inte att få meddelande över mobil med sms eller liknade när man inte har ett abonemang. Har nu lyckats få tag i rätt brickor och kod som vi är ganska säkra på att det är den rätta. Men är lite ororlig över hur man larmar av och på Skulle vara väldigt tacksam om någon ville beskriva hur man gör!
Har inte svar på ursprungliga frågan. Men vi har ett friköpt larm och kopplat mot Verisures Mina sidor, vilket gör att hela den delen funkar som förut. Kostade nog 1500 i engångsavgift. Enda skillnade är då att det ej är kopplat till larmcentral.

Det var lite trixigt att ansluta på nytt mot systemet, tror man fick skapa nytt konto. Men de var mycket hjälpsamma på Verisure. Är ju tacksamt om man någon gång vill koppla upp sig igen.

Är också nyfiken på om det går lägga till fler komponenter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.