Hej.

Ska riva en mellanvägg och tänkte fortsätta med golvet vi lagt i ena rummet till angränsande rum (ganska nylagt). Problemet är att det är lagt på andra hållet så jag har kortsidan mot det angränsande golvet.

Är det ens möjligt att lyckas med detta utan att riva upp och lägga om det befintliga golvet?

Mvh Mattias

Ja, varför skulle det inte vara det? Å andra sidan kanske det kan vara en idé att plocka upp det gamla golvet och lägga så du får allt i samma riktning.

Det ligger alltså i rätt riktning men tänkte mer på att det kan bli svårt att knacka in raderna när jag ska fortsätta från kortsidan är brädorna.... om du förstår vad jag menar :P

Det är ganska bökigt att lägga baklänges, framför allt sista raden.

Nja baklänges blir det inte.
Jag kommer behöva fortsätta härifrån.

Träpanel och bruna kakelplattor ovanför en golvlist i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok, för att skarva där behöver man ju trappa av det gamla så att det går att skarva i.
Vet du att du får tag i exakt samma golv?

Ja precis, kommer ju få knöla in brädorna mellan de befintliga lite, detta jag är orolig för att det ska vara svårt?. Japp golvet finns kvar hos tarkett och vill slippa köpa nytt då det legat ca 3-4 år bara och är nog 20kvm

Alltså ska du ha kvar not och spont i skarven måste du plocka upp så det liknar detta.
Trägolv med not och spont i skarven ovanpå OSB-skivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja det är klart, får nog plocka bort en del eftersom det inte är lagt med så korta avstånd mellan skarvarna dock.

Det va bara för att visa avtrappningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.