Hej, har denna utkastare på fasaden från FM Mattson som läcker vatten vid användning. Då jag är totalt okunnig gällande VVS önskar jag hjälp med att identifiera vilka komponenter som skulle kunna vara trasiga så att jag kan byta ut dem 😁

Detta vet jag:
- Det blåa plasthöljet är sprucket i toppen, se bild
Läcka på en FM Mattson-utkastare med ett sprucket blått plasthölje och tejpade Gardenakopplingar på en fasad, markerad med en grön pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

- På metallhylsan som sticker rakt ut står märkt 20x1.5mm.
Sprucken blå plastdel på FM Mattson utkastare med vattenläckage runt en 20x1.5 mm metallhylsa, omgiven av vit tejp och trädgårdskopplingar i bakgrunden.
Skapa konto

- Gardenakopplingarna nedanför följde med huset och har varit tejpade med vad jag antar är gängtejp?

vattenläckage sker på följande märkta ställen på bild:
Läckande vattenutkastare från FM Mattson på fasad med sprucket blått plasthölje och metallhylsa märkt 20x1.5mm, Gardenakopplingar nedanför. Markeringar visar läckageställen.
Skapa konto

Bifogar lite övriga bilder som kanske kan vara av relevans!
Utkastare från FM Mattson monterad på fasad som har en blå sprucken plasthylsa, Gardenakoppling nedan med gängtejp, vattenläckage synligt.
Skapa konto
Sprucket blått plasthölje på en utkastare från FM Mattson fäst på en fasad, med en metallhylsa märkt 20x1.5mm och en trämåttstock i bilden.
Skapa konto
Utkastare från FM Mattson monterad på en fasad, med blått plasthölje som är sprucket. En tumstock visas bredvid för att mäta läckande komponent.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.