Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Uterum av lösvirke

1. Nefrums
    Hobbysnickare · Lomma · 707 inlägg

Nefrums

Hobbysnickare
    Ja kanske, jag hade strukit på primer. Den skulle hindra att plattan sög alt vattnet.

Nu har jag slipat ner åsarna som blev i skarvarna. Syns en del märken från tandspacklen där jag varit för långsam.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20180722_175114.jpg

• Laddar…
  2. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    jag var smart nog att stänga alla skjutdörrarna på natten, så i morse ran det vatten på insidan av dörrarna. :oops:
    Borde förstått att det skulle bli lite kondens när man hällt ut typ 90 l vatten.

3. S
    Medlem · Norrbotten · 321 inlägg

spendera

Medlem
    Som vanligt är det alltid lätt att vara efterklok , hoppas inte nått blev skadat av vattnet.

4. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    det tror jag inte, så mycket var det inte. Det torkar nog upp. Får se till att ha det ordentligt öppet de närmsta dagarna.

• Laddar…
  5. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    • Laddar…
  6. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    Nu har jag insett att jag inte längre kan vänta på bättre byggväder då semestern börjar lida mot sitt slut.
    Så idag började jag med golvet:
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_20180810_161651.jpg

Det tar sin tid att lägga plattor.
    Vakuum lyften var ett bra köp! Den underlättade mycket när man ska lägga ner dessa 10kg plattor men precition. :D

• Laddar…
  7. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
  8. iSnobben
    Husägare · Östergötland · 2 191 inlägg

iSnobben

Husägare
    Hur stora är plattorna?

9. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    60cm

• Laddar…
  10. Nefrums

Nefrums

Hobbysnickare
    De var inte helt enkelt att lägga dessa stora plattor, de väger mycket och det är svårt att få de jämt.:sweat:
    Plast kilarna var mycket bra att ha. Antar att profs inte behöver sådana, men för en glad amatör som jag så var de helt nödvändiga. :D

Jag misslyckades att få två av plattorna att fästa ordentligt, så jag var tvungen att ta upp dem, knacka bort all fix och lägga på ny, sen blev det bra. Tror jag misslyckades räkna till 4 när jag blandade den omgången fix, för den blev mycket fastare än de andra jag blandade.
    En 15kg säck fix räckte till typ 12 plattor.

Sista raden mot huset tog lång tid, typ alla plattor skulle figursågas. :sweat:.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.