Utegivare nibe f1245 HJÄLP!

748 läst  25 svar

1. C
    Medlem Nivå 5
    Tjena!

I en svag stund av sinnesförvirring så tvättade jag huset inför målning. Problemet var att jag även tvättade utegivaren. Så nu har den sagt godnatt... Men det verkar vara nästan omöjligt att hitta vilken givare jag har installerad när man söker. Går det att hitta i en undermeny eller är det likadan givare till alla enheter? Jag har inga rumsgivare utan enbart en utegivare, om det är till någon hjälp.
    Tack på förhand!

2. tommib
    Självbyggare · Nivå 21
    Det är samma givare inne och ute vad jag förstår och den heter RTS40.

Här är ett exempel, det finns många andra butiker om du googlar.

3. C
    Medlem Nivå 5
    Tack så mycket! Vet du om det finns någon inbyggd säkring eller liknande i vp som kan lösa ut om man råka kortsluta rumsgivaren?

4. riob
    Medlem Nivå 4
    Ingen säkring, ta isär och torka.

5. C
    Medlem Nivå 5
    Det kan väl knappast vara så att motståndet gått sönder?

6. riob
    Medlem Nivå 4
    Låter otroligt, kolla Wago plinten

7. riob
    Medlem Nivå 4
    I givaren

8. C
    Medlem Nivå 5
    Tog isär det nyss och blåste lite lätt med varmluftspistol. Den larmar fortfarande för trasig utegivare. Men får ta nya tag imorgon.

9. L
    Medlem · Nivå 13
    Har du återställt larmet?

10. C
    Medlem Nivå 5
    Ja det återkommer och det är punkter där det ska stå temperatur.

11. riob
    Medlem Nivå 4
    Innegivare följde med i installationen (samma som utegivare) det är inte så att den ligger ovanpå maskinen eller liknande så du kan byta?!

• Laddar…
  12. C
    Medlem Nivå 5
    Det måste jag kolla upp. Det ligger någon låda där nere sen installationen. Hade aldrig tänkt tanken själv!

13. C
    Medlem Nivå 5
    Köpte en ny givare och satte dit. Står bara punkter på maskin där det ska vara signal in. Behöver man göra något när man bytt givare eller ska det bara vara att starta?

14. V
    Medlem · Nivå 5
    Kolla kontakten mellan trådarna så dom verkligen har kontakt vid utegivaren

15. C
    Medlem Nivå 5
    Du menar om det kanske är ett kabelbrott? Behöver man ta bort dom från plinten i maskin för ett summra?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: