Byggahus.se

"Ute" med bröstpanel???

1. K
    Medlem Nivå 1

Re: "Ute" med bröstpanel???

Tack så mycket! :)

2. Robert_Maria
    Medlem Nivå 10

Tjusigt tycker jag. Lantligt sekelskifte....

3. I
    Medlem Nivå 1

Här är en till som tycker att det är jättesnyggt med bröstpanel, min favorit är målad i samma färg som resten av väggen, beige eller lite ljust gul, drömmer om Ballinglövs Herregårdskök och bröstpanel på väggarna :)
    Håller också med om det där med att man ska passa sig för att göra sitt hus alltför "modernt". Det som är trendigt just nu kan lätt bli väldigt fort ute. Exempelvis vanligt klassiskt vitt badrumsporslin. Ja, det är lite tråkigt men det har hållt stilen i 40 år jämfört med det "fina" (obs, ironi) orange porslinet från -76 som de flesta bytte ut redan på 80-talet.
    Fast jag blev barndomsnostalgisk på en visning av ett hus för några år sen som var "lyxrenoverat" 1976. ;D

4. D
    Medlem Nivå 3

Vi har bröstpanel av vitlaserad "allmogepanel" (den heter så på Bauhaus) i köket. Skåpluckorna är furu och laserade i körsbärston (dvs ej samma färg som bröstpanelen). Det känns inte 80-tal tycker jag. Det känns heller inte "2006", men vad gör det. Nästa år är det inte 2006 längre, och då kommer årets "modepryl" kännas förlegad.

Strunta i vad som är inne eller ute, välj något du själv trivs med. Du kommer ändå inte byta ut det varje år bara för att följa modets nycker, och kanske inte var tionde år heller.

5. Z
    Medlem Nivå 3

Annars kan man ha panel från golv till tak så blir det en helt annan känsla, snyggt och (törs man säga?) tidlöst.

Zephir