(Detta är google översatt så snälla justera vid behov! Jag kan bara beställa mat på svenska just nu ...).
Jag vill köpa en liten villa före 1940 för att bo i med min lilla familj och sedan förlänga. Förmodligen för att göra det som de flesta av er ogillar och skruva på en ultramodern låda.
När du letar efter en sådan fastighet, skulle du föredra en villa i perfekt renoverat skick med väl underhållna och nya system som full golvvärme, nya värmeväxlare etc.? Eller skulle du föredra lite livligt vrak med icke-moderniserade system och sedan fixa huset efter att tillbyggnaden har byggts som en del av samma projekt?
Är det ofta så att när tillägg byggs, är det bara i slutet av jobbet som tillägget slås igenom till den ursprungliga villan? Dvs så att de boende kan fortsätta att leva som vanligt och inte på en inre byggarbetsplats förrän i slutet.
Mina stora frågor är stiftelser. Är det inte vettigt att överväga en förlängning av betongplatta som gränsar till en källarvilla. Skulle det vara bättre att bygga det nya med en källare också? Dvs "som för liknande" stiftelser? Eller är det bäst att helt enkelt bygga med den bästa grunden för de nuvarande förhållandena?
Och också: Har jag rätt när jag säger att jämfört med en professionellt byggd attefallshus av god kvalitet kostar en riktig utvidgning av samma område faktiskt inte så mycket mer, utan borde erbjuda mycket mer värde för fastigheten, både levnadsvärde och försäljningsvärde.