Utan vardagsrum i närmare 7v pga vattenskada orsakad av hantverkare.

9k läst  54 svar

1. B
    Medlem · Nivå 15
    https://www.hallakonsument.se/tips-...ojd-med-ersattningen-fran-forsakringsbolaget/

2. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    När man nästan gett upp..;)
    DSC_1007.JPG

• Laddar…
  3. A
    Medlem Nivå 1
    Har försökt men fick inte ta upp mitt ärende hos If:s kundombudsman.

4. A
    Medlem Nivå 1
  5. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    Fortsätter i den här tråden..

Fått omtapetserat 2 ggr, 2 av väggarna har bubblat sig och väggen med fototapeten är inte skarvarna allt för tighta samt skräp innanför på ett par ställen.

Hur mycket skräp (prickar) innanför är inom standard, inga skulle jag anse men jag antar Bygg AMA säger annat..

6. Åsa Lund
    Husägare · Nivå 12
    Står det nånting om ytskiktsklass eller referensytor i målningsbeskrivningen?

• Laddar…
  7. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    Nåt sånt har vi inte sett, inte ens på vykort.

Det är nog Bygg ama vi har att förlita oss på..
    Som det är nu är 4 väggar fulare än innan efter att de (en Borlänge firma) tapetserat om 2 ggr.

8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    Men efter att elfirman ville ha betalt för återmontering av material de själva har monterat i ner försäkringsärendet, samt råkat försöka ta betalt för 6st spotar istället för de 5 som verkligen sitter i taket så är finns det ingen motivation längre från vår sida att vända andra sidan till.
    På måndag får huvudentreprenören ett samtal!

Vi har en katt med misstänkt astma!!
    Det är nog nu!

9. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    Har försökt få tag på målarfirman i en vecka utan framgång, ringt arbetsledaren upprepade ggr varje dag utan svar, ibland upptaget men ringer inte tillbaka.

Som om vi och våra dåligt tapetserade väggar försvinner om dom inte svarar..

Nu får huvudentreprenören kontakta dom och förmedla våra frågor, samt meddela att dom satt sin fot hos oss för sista gången.

Miljönären är firman det handlar om.
    Höjer ett varningens finger för dom.

• Laddar…
  10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 20
    Igår trillade det en VVS faktura på dryga 10':-....

13+4h för att dra 2x9m RiR från källare och ansluta uppe och nere.
    Jag själv klamrade fast den.

Arbete med att dra om avlopp i badrum, det gamla röret till badkaret var 50mm och nu drogs ett 75mm vilket tydligen är standard för "säker vatten" i badrum.

25m RiR på fakturan... Materialet är en liten post, men timmarna....

Faktura i slutet av nov för ett jobb som utförts i maj.

Inget av detta har offererats!

Man blir småtrött.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: