Utan vardagsrum i närmare 7v pga vattenskada orsakad av hantverkare.

6k läst  37 svar

1. R
    Medlem Nivå 5
    Men är det ni eller försäkringsbolaget som är beställare? Om det är försäkringsbolaget har ju ni inget avtal med byggfirman och då är det ju försäkringsbolaget som får fixa detta.

2. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Jag vill minnas att vi står som beställare även om det är ett försäkringsärende.
    Får kolla upp detta om vi inte inte kommer överens med byggfirman.

3. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Så, vårt krav är nu skickat till byggfirman.
    Uppdaterar hur det tas emot.

4. H
    Moderator · Nivå 25
    Det med dörren påverkas ju lite av HUR skadad den är. Men det är standard vid nybyggen att man bättringsmålar diverse skavanker på nyinstallerade fönster. Det kan vara både transportskador och skador från monteringen.

5. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Ja vi får se.. satte nyss kaffet i fel strupe när jag får höra att badrumsrenoveringen ska vara stoppad... utan att vi fått någon info om det?!

Börjar bli en helt galen soppa detta just nu!

6. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Va tydligen bara ett "litet" missförstånd i kommunikationen som gjort att det ska blivit stoppat...
    Där tappade vi en halv vecka till rakt av. :rolleyes:

Jag börjar kolla efter dolda kameror nu här hemma, så långt har det gått.

7. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Mail med beskrivning över hur min dag varit, ang. "missförståndet" skickade till berörda personer inkl. chefer och underentreprenörer och försäkringsbolag idag.
    Det finns förbättringspotential i rutinerna. :rolleyes:

Inte ett pip sagt om tapetseringen än, inget vardagsrum möblerbart under nästa vecka heller är jag rädd.
    Badrummet lär inte vara klart till midsommar heller.

8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 19
    Från en ekonomisk uppgörelse pratas det nu om att börja fixa saker som de gjort mindre bra samt saker de skadat.

Tvära kast, förmodligen hinner vinden vända än en gång innan nåt är klart.
    Upptäckte skador på det nya fönstret som snickarna monterat i badrummet också.....

"Öråd" på onsdag med chef och byggledning.

Kährs tror inte på att reparera golvet då jag beskrev skadorna.
    Ersätta eller byta ut är vårt krav.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: