Byggahus.se

Uselt Hälsinge fjäll- & kusthus!

1. A
    Medlem Nivå 1
    Gillar egentligen inte att gnälla men sämre kundbemötande än det man får från Hälsinge får man leta efter... Förra året köpte vi ett fritidshus och en friggebod av dem och upptäckte under arbetets gång att det saknades en hel del material i leveransen. Dessutom visade det sig att trallvirket vi köpt i samma leverans var av RIKTIGT dålig kvalitet. När jag ringde och pratade med dem lät det som att det inte var några problem att åtgärda men det hände liksom aldrig något... Trots upprepade försök att lösa det smidigt (ersätta mig för de utlägg jag haft för att komplettera allt som saknats) hände inget. Tillslut kontaktade jag deras vd Anders Bucht men han bemödade sig inte ens att svara! Så nu ligger ärendet tyvärr hos allmänna reklamationsnämnden. Mitt förtroende för Hälsinge fjäll- & kusthus är lika med noll och jag kan bara hoppas att andra som funderar på att bygga väljer en mer seriös leverantör.

2. M
    Medlem Nivå 1
    Hur har det gått med ert ärende hos ARN? Jag hoppas att ni fick hjälp där.
    Har själv en tvist med Hälsingehus och har tyvärr samma erfarenhet att det händer ingenting. Så funderar på att gå vidare till ARN. Vilka erfarenheter av det har du?
    Eva

3. E
    Medlem Nivå 1
    Hej! Hur har det gått med era tvister med HÄlsingehus (HÄlsinge fjäll- och kusthus, Hälsingestugor) ? Jag har fått sämst tänkbara bemötande av dem. Jag köpte en byggsats av en av deras s k medarbetare som sedan visade sig vara en bedragare, Örjan Johansson med sitt företag Casanox AB. Ingenting i huset är rätt byggt, allt från att rören i grunden är feldragna till att värmepumpen endast är installerad med elpatronen och JOhansson naturligtvis tog mycket bra betalt för en hel installation, vattenledningar ovan jord, spikar rätt genom panelen, ingen ventilation, brunnarna i våturymmena är helt felgjorda. Ingenting är fackmannamässigt utfört. Skandal. Arrogant och oförskämt uppträdande från Hälsingehus och Casanox. Tyvärr är bara stämning och media kvar att ta till nu.

• Laddar…
  4. M
    Medlem Nivå 1
    När Hälsingehus bytte VD så löste sig mitt problem med dem. Det tog tid men nu är det löst och jag är nöjd.

Eva