De flesta av oss dras väl med nån sorts tvångstankar som säger att alla möbler måste stå mot en vägg. Tvingar man bort dem så blir det lättare att möblera 
Fast det har ju mest att göra med att möbler tar mindre plats då. Och eftersom lägenheten i ovan redan är liten så känns et väldigt onaturligt att lyxa till det med en sådan lösning. Otroligt dålig planlösning får jag lov att hålla med om.
Medlem
· 128 inlägg
Ingen bra planlösning. Men kompaktare möblering är accepterat i en lite tvårummare. Hade ställt en låg soffa mellan sovrum och badrum som går från väggen och ut en bit. Dörren till toan kan störa om man inte monterar TVn längre ut mot Entren.
Här är några alternativ för möblering:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Se om du kan hitta bygglovsritningarna (om kommunen har webbtjänst). Antagligen redovisas ett sätt att få in sis möbleringen.
Nu är ju dock verkligheten sådan att det går att sälja/hyra ut vad som helst och hus byggs såklart *endast* för att tjäna pengar i en kapitalistisk ekonomi.
Ja det är ju de möjligheter som ges men ingen är braHär är några alternativ för möblering:
Visa bilaga 699689
Visa bilaga 699688
Visa bilaga 699687
Visa bilaga 699686
Nä. Och inte heller godkänt enl rådande tillgänglighetsnormer.
Varför köpa om man inte gillar hur det är byggt?
Till arkitekten: You had one job.
Arkitekten verkar tycka att tv är onödigt helt enkelt.
Hur stor ska en tv behöva vara..jag ser tv på min 14 tummare när jag är i båten och det funkar hur bra som helst, sen ser jag tv på min 55 tummare 3D-tv hemma...men jag har ett biorum lika stort som halva denna lägenhet...
Arkitekten had two jobs. Få igenom bygglov och tjäna pengar och byggherren. Så är det alltid.
Arkitekten får ingenting av hyresgästen/bostadsrättsköparen. All omsorg kring detta är oönskat arbete och eventuellt mot ISO eftersom kund inte vill ha det. Nu är det ju så att i princip alla arkitekter försöker ändå men detta sker i konflikt med hela byggbranchen.
Varför vill man ha bord för 4 och en soffgrupp för 5-6 sitsplatser i en liten tvåa bekväm för max 2 personer? Planerar man för stora fester och familjeövernattningar så får man väl köpa en större lägenhet.