Byggahus.se
Hur kan man misslyckas så med planlösningen i ett nybyggt hus? Hur ska man möblera för soffa, TV etc.inklämt mellan hall, badrum sovrumsdörrar? Det enda som går att placera in vettigt är matbordet.

• Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta av oss dras väl med nån sorts tvångstankar som säger att alla möbler måste stå mot en vägg. Tvingar man bort dem så blir det lättare att möblera :)
Fast det har ju mest att göra med att möbler tar mindre plats då. Och eftersom lägenheten i ovan redan är liten så känns et väldigt onaturligt att lyxa till det med en sådan lösning. Otroligt dålig planlösning får jag lov att hålla med om.

Här är några alternativ för möblering:
ErlandJ_plan1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto

ErlandJ_plan2.png
Skapa konto

ErlandJ_plan3.png
Skapa konto

ErlandJ_plan4.png
Skapa konto

Hur kan man misslyckas så med planlösningen i ett nybyggt hus? Hur ska man möblera för soffa, TV etc.inklämt mellan hall, badrum sovrumsdörrar? Det enda som går att placera in vettigt är matbordet.
Se om du kan hitta bygglovsritningarna (om kommunen har webbtjänst). Antagligen redovisas ett sätt att få in sis möbleringen.

Nu är ju dock verkligheten sådan att det går att sälja/hyra ut vad som helst och hus byggs såklart *endast* för att tjäna pengar i en kapitalistisk ekonomi.

Till arkitekten: You had one job.

Arkitekten verkar tycka att tv är onödigt helt enkelt.
Hur stor ska en tv behöva vara..jag ser tv på min 14 tummare när jag är i båten och det funkar hur bra som helst, sen ser jag tv på min 55 tummare 3D-tv hemma...men jag har ett biorum lika stort som halva denna lägenhet...:rofl:

Till arkitekten: You had one job.
Arkitekten had two jobs. Få igenom bygglov och tjäna pengar och byggherren. Så är det alltid.

Arkitekten får ingenting av hyresgästen/bostadsrättsköparen. All omsorg kring detta är oönskat arbete och eventuellt mot ISO eftersom kund inte vill ha det. Nu är det ju så att i princip alla arkitekter försöker ändå men detta sker i konflikt med hela byggbranchen.