P
I källaren i mitt hus finns en stor gillestugan tillbyggd 1976
Där är golvet uppreglat. Under golvet är betongplattan målad med en vattenavvisande färg/lim (förra ägaren är gammal och säger lim)
Det luktar inget i källaren, fultnivåer är perfekta och det är behaglig luft och temperatur hela tiden i källaren. Nu har jag rivit bort den heltäckningsmatta som låg där och vill helt enkelt bara lägga ditt en ny fräschare i annan färg. Är detta dumt? Borde jag riva bort uppreglingen mm? tacksam för all hjälp o svar!

• Källargolv med borttagen heltäckningsmatta som visar uppreglat och målat betongunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du borrat ett inspektonshål för att kunna fuktmäta konstruktionen som ligger emot betongen?

P
P peppestc skrev:
Har du borrat ett inspektonshål för att kunna fuktmäta konstruktionen som ligger emot betongen?
Nej!
Tack snälla det ska jag då klart göra! Ska genast ringa en vän med fuktmätare och titta upp saken☺️
Jag blev så förvånad att det var uppreglat för det framkom inte alls i besiktningen när jag köpte huset. Det skulle jag nog så klart själv undersökt mer kring men ja... jag får skylla på att jag jobbar inom en helt annan bransch och kanske var lite naiv

P Pånytt skrev:
Nej!
Tack snälla det ska jag då klart göra! Ska genast ringa en vän med fuktmätare och titta upp saken☺️
Jag blev så förvånad att det var uppreglat för det framkom inte alls i besiktningen när jag köpte huset. Det skulle jag nog så klart själv undersökt mer kring men ja... jag får skylla på att jag jobbar inom en helt annan bransch och kanske var lite naiv
Hade varit intressant och se vad du får för värden.

P
P peppestc skrev:
Hade varit intressant och se vad du får för värden.
Fick hjälp med mätningen och fick bara veta att det låg bra till och att det inte fanns någon fukt mer än den som ligger innan för ramen för vad som är ok om man ex skulle måla ute. Ursäkta men okunskap inom området, med det kändes bra☺️

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.