Hej!

På grund av för få kvadratmeter funderar jag på att bygga en anordning där jag kan hissa upp en dubbelsäng i taket (160x200).

Hitta ett intressant reportage, där man använt vertikala skenor.

Här syns skenorna i reportaget:
https://www.gp.se/livsstil/bostad/u...-i-duschen-se-de-smarta-lösningarna-1.4178215

Vet ni var man skulle kunna köpa liknande skenor?

Gällande loftsäng som alt, för att bära upp vikten av en dubbelsäng samt människor.

Är då fyrkantsprofiler av stål att föredra istället för att slippa bygga så mycket på höjden istället för träreglar?
Vad är då rimliga dimensioner på fyrkantsprofiler?

Reportaget är inte tillgängligt för oss icke-betalande.

Så kan inte se någon bild.

I det lilla jag ser av texten näms Ana White, hon har en stoooor hemsida. Kollat på den?

Såg en sådan lösning i Fjollåtta, en upphissad dubbelsäng och köksbord med stolar på golvet under, samt en väggfäst stege, under sängen fanns en ram med spottar, jäkligt smart och snyggt

Frustrator Frustrator skrev:
Reportaget är inte tillgängligt för oss icke-betalande.

Så kan inte se någon bild.

I det lilla jag ser av texten näms Ana White, hon har en stoooor hemsida. Kollat på den?
Modernt sovrum med högt sängloft, dekorativ inspirerande text på väggen, industriell ljuskrona och geometriskt mönstrad matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett litet sovrum med loftbädd, svart soffa, inspirationsposter och industribelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T Tummen86 skrev:
Gällande loftsäng som alt, för att bära upp vikten av en dubbelsäng samt människor.

Är då fyrkantsprofiler av stål att föredra istället för att slippa bygga så mycket på höjden istället för träreglar?
Vad är då rimliga dimensioner på fyrkantsprofiler?
Kör du resårbotten är den i allmänhet självbärande och behöver bara stöd i ändarna. Annars kan du fästa sängen i nederkant av en lite högre planka så får du både rulla-urskydd och uppbärning i samma paket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.