Håller på att göra större renoveringar inför försäljning av mitt hus (kök, badrum och ventilation mm.). I samband med detta har jag tänkt att uppgradera värmesystemet som idag är direktverkande element på plan 2 och en luft-luftvärmepump på plan 1. Min tanke är att det är ett ganska oattraktivt uppvärmningssystem i dagens läge med så höga elpriser.

Jag vill därför uppgradera detta med så liten investering som möjligt till ett mer "attraktivt" uppvärmningssystem inför försäljningen. Min tanke är 2st luftvärmepumpar (en per våning) och en braskamin på plan 1. Men är det ett "dugligt-system" eller finns det kanske bättre lösningar? Huset är på 150kvm i Göteborgs-regionen.

Tack på förhand!

Två LLVP låter rimligt. Jag har också svårt att se hur något annat kan betala sig när du säljer huset. Tjänar du verkligen pengar på att göra badrum och kök? Ytskikt kan jag förstå men övriga saker undrar jag om du verkligen får tillbaka….

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Tack för ditt svar!
Ja det tror jag nog att jag tjänar på då det var fuktskada i både kök och badrum

• Haha
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
Energideklarationen kommer nog se ganska bra ut om du har två luftvärmepumpar. Kan väl vara värdefullt vid försäljning då särskilt förstagångsköpare nog tycker det känns väldigt bra ut med ett A eller B som man dels känner igen från allt annat av hög kvalitet man köper (typ diskmaskiner, däck etc etc) även om man inte riktigt förstår vad det innebär.
Vi installerade 1st luftvärmepump i vårt hus som gick från energiklass F till B, och då hade vi ändå frånluftsvärmepump och vattenburen golvvärme sedan innan.

• Gilla
Falkmal
  • Laddar…
Ja, tänker det samma. Har nu installerat en andra LLVP :)
Oj, en sån uppgradering i energideklarationen du fick! Blir spännande att se vad vi får för betyg sen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.