Jag ska lägga in ett Pergo vinylgolv i köket och undrar om man bör ha något underlag, foam eller liknande?
Golvet jag ska piffa upp (dölja) är en vanlig "korkmatta", eller rättare sagt nån 70-80-tals plastmatta med ett hemskt brunspräckligt mönster.
Vad som är under plastmattan har jag ingen koll på men jag misstänker brädgolv och spånskiva. Golvet i sig är stumt och bra, om än lite hårt att gå på.
Tips och råd angående eventuellt underlag önskas, vad gäller sort, tjocklek och så vidare. Vad bör jag undvika?
Andra tips och råd om att lägga ett Pergo vinylklickgolv mottages gärna.
Golvet jag ska piffa upp (dölja) är en vanlig "korkmatta", eller rättare sagt nån 70-80-tals plastmatta med ett hemskt brunspräckligt mönster.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad som är under plastmattan har jag ingen koll på men jag misstänker brädgolv och spånskiva. Golvet i sig är stumt och bra, om än lite hårt att gå på.
Tips och råd angående eventuellt underlag önskas, vad gäller sort, tjocklek och så vidare. Vad bör jag undvika?
Andra tips och råd om att lägga ett Pergo vinylklickgolv mottages gärna.
Jag körde med en underlagsmatta från Bauhaus: https://www.bauhaus.se/underlagsmat...QCZgRtCueNb-gEaAoiBEALw_wcB#go-to-description
den fungerade bra, men jag köpte den mest för att jag inte hade tid att åka och köpa pergos egna underlagsmatta.
/NorraS
den fungerade bra, men jag köpte den mest för att jag inte hade tid att åka och köpa pergos egna underlagsmatta.
/NorraS
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Underlägg till gammal heltäckningsmatta
Golv -
Underlag till liten rörpool?
Pool -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Val av underlagsfoam till laminat/parkett
Byggmaterial & Byggteknik -
Underlag till vinylgolv med golvvärme.
Golv