Byggahus.se

Underlag till förrådsbod - stenmjöl?

1. P
    Medlem · Nivå 8
    Jag har vikt av valborgshelgen för att bygga en förrådsbod (3x3 meter). Har beställt bergkross för hemleverans men leveransen har ännu inte dykt upp och klåparna svarar inte i telefon.

Jag undrar nu vad det skulle kunna finnas för acceptabla alternativ att köpa på de större bygghandlarna (som lär vara de enda som har öppet i valborgstider). Pratade lite snabbt med Bauhaus kundtjänst vad de har för alternativ och de sa att stenmjöl skulle funka. Han lät dock lite stressad och gav inte något säkert intryck så jag är därför intresserad av att höra vad forumet har att säga om det.

Finns det bättre alternativ som skulle kunna gå att få tag på idag eller imorgon?

2. M
    Medlem · Nivå 10
    Nu vet jag ju inte vilken volym du behöver men har du en Jehander i närheten och släpvagn så kan du få lämplig produkt lastad direkt. På deras ställe i högdalen har jag dessutom (när de haft lastbil på plats) fått hemkörning direkt när de har haft lite att göra

Personalen har dock en förmåga att verkligen uppsatta halvdagar så gissningsvis packar de ihop nu...

• Laddar…
  3. P
    Medlem · Nivå 8
    Det löste sig. Bauhaus hade bergkross som jag kunde hämta med egen kärra.
    Återstår bara att häva köpet från (icke så) SnabbGrus).