1 798 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Underarbete när man byter ifrån asfalt till sten på uppfart
Bor i ett hus som är byggt 1976 och har en asfalterad uppfart som börjar bli dålig.
Nu funderar jag på att ta bort asfalten och lägga sten istället.
Asfalten har sjunkit på några ställen, där vi har haft 2:a bilen stående men själva uppfarten in till garaget är jämn.
Behöver jag göra om underarbetet om jag skall lägga sten ?
Det måste ju vara ett underarbete gjort innan man lade asfalten 1976....som borde ha satt sig ordentligt nu.
Räcker det inte med att fylla ut där asfalten har sjunkit ?
Grannen hade dit en kille förra året som bara rev bort asfalten och lade sten. Nu har hon bilen stående i garaget
och kör med bilen max 3 ggr i veckan så det ser väldigt fint ut. Men så får hon inte så mkt belastning på sin uppfart heller.
Asfalten har sjunkit på några ställen, där vi har haft 2:a bilen stående men själva uppfarten in till garaget är jämn.
Det måste ju vara ett underarbete gjort innan man lade asfalten 1976....som borde ha satt sig ordentligt nu.
Grannen hade dit en kille förra året som bara rev bort asfalten och lade sten. Nu har hon bilen stående i garaget
och kör med bilen max 3 ggr i veckan så det ser väldigt fint ut. Men så får hon inte så mkt belastning på sin uppfart heller.
Fyll på med bärlager där det satt sig och padda om du har möjlighet, därefter sten. Så skulle jag gjort iallafall. Om du bara ska lägga sten så är det ju förhållandevis enkelt att rätta till sättningar i efterhand. Är ju ganska lätt att fylla på med sten också.P Pider skrev:Bor i ett hus som är byggt 1976 och har en asfalterad uppfart som börjar bli dålig.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur byter jag parasollets tyg när det är en lina mitt i?
Altan & Uteplats -
Hur gör man där taket byter vinkel när man skall lägga plåttak
Tak & Vind -
Behövs "plastklossen" när man byter blandare
Vatten & Avlopp -
Vad behöver jag tänka på när jag byter denna toalett?
Badrum -
Behålla acktank när vi byter bergvärmepump?
Värmepumpar