Byggahus.se

ugglan-flytta väggar...

1. S
    Medlem Nivå 1
    hej... är det nån som vet hur mycket ändringar man får göra på ugglan-husen(143)? skulle vilja göra det bredare eller längre.. o så vill vi ha liggande panel .. pris? ;)

2. V
    Medlem Nivå 4

Re: ugglan-flytta väggar...

Nej, man får inte göra ändringar, inte ens i planlösningen.....

/V

3. D
    Medlem Nivå 3

jodå det får du, men då måste huvudkontoret kontaktas, samt priset redigeras. Tror de har ritningsändringstillägg på typ 5-10lax.

4. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Du kan nog göra huset längre och ev flytta en innervägg lite, men du kan absolut inte flytta på avlopp eller byta plats på rum.

5. V
    Medlem Nivå 4

jag vet att det på vissa hus i ugglan går att förlänga 1 takstol osv osv ...
    Men när det gäller ugglan 143 tror jag ni får svårt att förlänga/bredda... bara vad jag tror...
    Hade ni tänkt göra justeringar på planlösningen också ? Hur hade ni tänkt ändra ? :-?

/V

6. F
    Medlem Nivå 5

Hej Vi var intresserade av ett ugglan 143, men alla förändringar verkade totalt uteslutna. Bara att glömma - så vi valde att glömma huset ...
    fiddeli

7. S
    Medlem Nivå 1

Hej igen.. Vi gillar planlösningen men skulle vilja ha större kök, så antingen göra köket längre eller bredda den delen av huset o då även få lite större tvättstuga . För den är i minsta laget....

8. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Jag skulle glömma Lb-hus, när man tittar närmre på deras priser och kvalitet så är det inte så mycket billigare än ett vanligt kataloghus.
    Så mitt förslag till er är att rita ert drömhus och sen lämna ut till olika husleverantörer för offert. Att bygga nytt hus är en stor grej då ska man inte kompromissa för mycket.

Vi var inne på att bygga Ugglan 159 med LB-hus, men efter ett dåligt bemötande, fick svar på frågor efter en månad (trots ihärdigt ringande och mailande) och sen ingen förståelse för att vi ville ändra i planlösningen. Jag kan förstå om de inte vill ändra allt för mycket i Ugglan husen, men är man beredd att betala för det så kan de ju åtminstone komma med förslag till lösningar..men icke.

Nu bygger vi en 1,5planare på 175m2 med betydligt mycket högre standard, och inte alls mycket dyrare.
    I efterhand är jag dock glad över att LB-hus bemötande inte var speciellt bra för det innebar att vi nu får bygga vårt drömhus.