Byggahus.se

Ugglan 159 planlösning

1. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6
    Hej,
    Är det någon som har ändrat i planlösningen på sin ugglan? Vet att det normalt sett inte går att ändra på planlösningen, men vi har bekanta på Gotland som ändrade en hel del i sin planlösning (på ugglan 147). Nu undrar jag om det var en engångsgrej eller om de fick ändra pga just de hantverkare de hade eller om det faktiskt är möjligt att ändra om man pratar med byggarna.

Jessica

2. H
    Medlem Nivå 2

Re: Ugglan 159 planlösning

Går det, så får ni ta det med snickarna direkt, annars lär ni få nej.

3. lier
    Medlem Nivå 8

Det där är disskuterat i tidigare trådar, om att ta saker med snickarna på plats.
    Sök på forumet. ;)

4. I
    Medlem Nivå 5

Vet du lite närmare vad och hur de ändrade? Är själv intresserad av 147:an och blev nyfiken. När det gäller din fråga så kan jag bara hålla med ovan posters. Vi har tänkt att ta ner väggen mellan sovrummet och trappan för att skapa ett matsalsrum, detta var fullt reelt av LB-säljaren. Det var "bara" att prata med snickarna. Har även läst här på forumet om de som låtit öppningen till vardagsrummet breddas.

5. S
    Medlem Nivå 1

Finns det någon som har ett ca pris på panel i ryggåstak på en uggla 159?

6. jessicaodanne
    Medlem Nivå 6

Ryggås i 159 kostar 37600kr

7. S
    Medlem Nivå 1

Den uppgiften har jag, men om man vill byta ut gipsen mot panel.

Till vilket pris isåfall??

Hur går det för er med byggandet?

:cool:

8. lier
    Medlem Nivå 8

Om jag inte minns helt fel så skulle dom ha 220kr/kvm här i Umeå för paneltak. Ren stöld enligt min mening >:( Och varför jo för dom vill lägga sina gipsplattor i stället. Försäljaren satt länge och försökte övertala mig om att ha gips tak i stället för panel för det skulle ju vara så mycket bättre och finare. Aldrig sa jag ska jag bygga ett hus jag vill ha för dom pengarna ska jag ha panel annars får det va. Så jag vet inte hur det priset stämmer han högg kanske bara i för att jag skulle ta dom där gipsplattorna i stället.