Byggahus.se

Tyda mina offerter på Omläggning av tak på ca 100kvm

510 läst  1 svar

1. B
    Medlem Nivå 3
    Hej
    Skulle vilja ha lite råd kring offerter för att lägga om ett tak på ca 90-110 kvardratmeter.
    Taket är sedan 1981 och det ligger betongpannor. Huset har tre våningar, är högt på ena gaveln och har ett brant tak.

Jag har haft tre firmor hos mig som kikat och gett mig offerter.
    Den första låg på ca 79k efter avdrag. Sedan gick det uppåt, 89k och sedan 137k.
    Jag är lite förvånad över prisskillnaderna. Skulle behöva hjälp att förstå dem och kanske få råd i hur man ska tänka och välja.

Bifogar tre offerter i detta inlägg (läs filnamnen, de är märkta med siffra för vilken offert de tillhör 1,2,3)
    Hoppas någon har tid och lust att kika och gärna komma med kommentarer.
    Jag är helt förvirrad av att alla tre lät bra när de var på plats, alla tre gav ganska stora skillnader i priset. Men som jag förstår det är det samma jobb på alla.

Missar jag något, är det några kostnader jag inte ser i detta?

2. Krilleman
    Husägare · Nivå 25
    Den första offerten nämner ingen taksäkerhet för att utföra arbetet någonstans. Slarvigt skriven.

Den andra offerten verkar ha montering av takfönster med i priset. Bra tydlighet!

Den tredje offerten var snål på bestämmandetid. Offerten giltig endast i sju dagar. Varför då?

Alla tre verkar dock vilja behålla div plåtarbeten på taket. Målas endast. Hur ser plåten ut runt skorstenen? Jag bytte min, ångrar inte det en sekund.

Om man bara utgår från offerterna så skulle jag kört på andra offerten. Taksäkerhet nämns och nytt takfönster ingår. Bra tydlighet.

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka