Hej!
Har en fasad som endast är grundmålad och tänkte nu täckmåla den. Men frågan är om man ska tvätta den med yes/målartvätt eller om det endast räcker med vatten? Fasaden grundmålades förra sommaren. Kollar jag på fasaden så ser den väldigt fin ut ingen påväxt. Lite fågelskit, spindelnät och pollen bara. Tror ni det räcker med en fasadborste som är kopplad till vattenslangen eller behövs något medel? Tänkte spruta på målartvätt på fågelskiten. Blir väldigt mycket merjobb om man ska ta hela fasaden.

Slänger upp en bild En grundmålad fasad med lodräta paneler, fågelspillning, spindelnät och pollen, som väntar på täckmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det räcker inte med att borsta ordentligt torrt? Jag brukar undvika att blöta på med vatten innan målning, blir ju bäst torrt.

Fotografen Fotografen skrev:
Det räcker inte med att borsta ordentligt torrt? Jag brukar undvika att blöta på med vatten innan målning, blir ju bäst torrt.
Kommer låta fasaden torka några dagar om jag blaskar på med vatten. Men köra på med en torr borste skulle jag absolut kunna göra. Men är det någon som har någon erfarenhet av att köra utan målartvätt? Tycker ju som sagt att fasaden ser väldigt fin ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.