Byggahus.se

Tvåhjulig elscooter för vuxen - bara skräp?

1. E
    Medlem · Göteborg · 129 inlägg

Enannananna

Medlem
    Jag är på jakt efter en tvåhjulig elscooter med sadel till min sextonåriga dotter. Hon har en ledsjukdom - ingen diagnos än - som gör att hon får värk t o m av vanliga promenader. Tanken är att hon med en elscooter skulle kunna följa med på shoppingrunda på stan eller en sväng på Liseberg utan att ligga däckad ett dygn efter. De modeller vi hittar verkar dock vara av undermålig kvalitet - kopplingsdosor som inte tål regn, däck som inte går att pumpa utan att montera av dem mm. Vi hittar inte heller någon återförsäljare där man kan köpa dem "över disk" utan alla verkar sälja via nätet (vi bor i Göteborg). Är det någon som har erfarenhet av en elscooter med kvalitet? Eller tvärtom, har ni dåliga erfarenheter får ni gärna dela med er av dem också.

2. P
    Medlem · Linköping · 345 inlägg

Per_Eriksson

Medlem
  3. CandyManX
    Medlem · SkaraborgsLän · 155 inlägg

CandyManX

Medlem
    Har en sån, men tror min är på 1200w. Har kopplat bort strypningen. (En liten sladd som bara plockas bort, vid batteriet). När den va ny, så gick den cirka 1.2 mil med mig.Fullgas. Nu är jag "storvuxen", så med nån på typ 50-60 kg så går den säkert 2 mil. Kruxet är batterierna. Mina är kass efter 2 år... Har typ kört 30 mil. Sitter 4 ST seriekopplade 12v batterier i den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.