Byggahus.se

Tvåglasfönster till Treglasfönster

1. D
    Medlem · 371 inlägg
    Istället för att byta ut alla fönster, går det att skicka in sina tvåglasfönster till någon firma som gör om dessa till treglas? det är gamla fönster med gångjärn 70-tal.

2. Krokben
    Medlem · 383 inlägg
    Varför inte bara låta någon sätta in isoler-glas i varje fönster och spara pengarna?

3. Scouten
    Medlem · 660 inlägg
    Här kan du få offert!

https://www.grundels.se/

Räkna inte med att spara in pengarna, men innemiljön blir oerhört mycket bättre, vi har monterat tredje glas på många hundra fönster på jobbet. Visten är ffa att kallraset försvinner.

• Laddar…
  4. M
    Medlem · 242 inlägg
    För skojs skull mätte jag temperaturen vid glaset på insidan med termometer för några dagar sedan.
    Mätpunkt ca 2mm ifrån glaset men borde ligga i luftflödet som fönstret kyler.

Utetemp -1 grader
    Elitfönster Org Alu treglas, 4-år gammalt, u-värde 1,1, 12 grader
    Orginalfönster från 68, två-glas, 11 grader
    Innervägg temp, 19 grader
    Innetemperatur 21 grader

5. D
    Medlem · 371 inlägg
    Har nästan hela övervåningen med 3glas, så jag känner skillnaden. Även om din mätare nästan visar samma värde så är det kallras från tvåglas och inget från mina treglasfönster

6. Scouten
    Medlem · 660 inlägg
    Jag ser tydligt resultatet i inomhusklimat genom att felanmälningarna för kyla helt upphörde, innan var de bland de vanligaste klagomålen.

• Laddar…
  7. D
    Medlem · 371 inlägg
    Det blir isolerglas, tänkte ge mig på det själv men på sommaren då det är varmt :)