Byggahus.se

Tvättmaskiner på test!!

1. E
    Medlem Nivå 8
    ifall om inte har beställd eller om du kan avboka nu finns den på El-Giganten för 5999 kr med 5 år garanti

2. 1
    Medlem Nivå 3
    Tack för tipset. Beställde en på julafton, leverans på måndag. Frågan är om det går att avbeställa.... Får då beställa en från elgigantens hemsida (dom har ingen i Karlskrona). Ska ringa till media markt imorgon (fre) och se om det går.

3. K
    Medlem Nivå 3

Både mediamarkt och elgiganten har prisgaranti 30 dagar och öppet köp 30 dagar, och om du beställt den över webben har du till och med distansköpslagen som skyddar dig 14 dagar. (men enklare att börja med prisgaranti)
    ev får du kanske stå för frakten tillbaks.

/RF

4. 1
    Medlem Nivå 3
    Problem löst :). Avbeställt på Media markt och beställt på Elgiganten :). Var inga problem med Media markt, dock har dom en dum sak som jag kan "förvarna" om. Media markt har inga problem med att avbryta en leverands dock är problemet med DHL, som levererar. DHL vill att Media markt ska skriva ett mail/ringa om att produkten skall returneras men Media markt hänvisar kunden till att vägra ta emot paketet när DHL ringer. Med andra ord så skulle jag enligt Media markt väntat till måndag när DHL ringer , ska leverera och då vägra ta emot varan(Varan går då i sin tur tillbaka till Media markt). Vilket är väldigt dumt och onödigt. Nu löste DHL det hela men som sagt, verkar inte vara rutin mellan Media markt och Dhl :thumbdown: . I övrigt gick det smidigt och nu får jag 5 års garanti :), tack för tipset.

5. Göran.W
    Verktygstokig Nivå 11
    Nu ska ni få höra något kul.
    Jag installerar maskiner till Media markt.
    Dom skickar dom med Dhl som har ett avtal med Akka frakt när det gäller installationerna så dom som ska installeras skickas från Dhl till Akka frakt och vi har ett avtal med Akka frakt på installationerna så vi hämtar maskinerna på Akka frakt som ska installeras.
    Rätt rörigt och speciellet när kunden avbeställer installationen efter tid bokats för då har vi i regel redan hämtat maskinen.
    För att inte tala om när den är transport skadad vilket händer.

Redigerat 2 jan 2015 10:26
  6. 1
    Medlem Nivå 3
    Och Sverige ska vara miljövänligt :). Rörigt som sagt, inte roligt för kunden när man inte vet vad som gäller, vilka företag som skickar osv. Men det med DHL, kan det vara så svårt att ha ett standardformulär som Media markt fyller i och skickar till DHL? Jobbigt som kund o behöva ringa runt själv o väntetider och allt.

7. E
    Medlem Nivå 8
    dem hade inte hellre i vår butik men dem beställer hem den till oss sen även hemkör blev gratis. längtar bara att få den :)

8. J
    Medlem Nivå 9
    Vilken tvättmaskin är bäst nu enligt tester?

9. B
    Medlem · Nivå 19
    Redigerat 8 okt 2016 14:51