Byggahus.se

Tvättmaskin Electrolux

478 läst  16 svar

  1. F
    Medlem Nivå 3
    Hallå!
    Efter flera dagar gråtandes framför tvättmaskinen som inte fungerar, tog jag mig i kragen och tog bort överdelen.
    Eftersom lyckan vägrar öppna tänkte jag att jag börjar där.
    Kablarna som styr luckan ser ut enligt bild så känns som att något brunnit.
    Men...är detta något som går att lösa själv?
    Är en Electrolux ewp1472tw
     
  2. torbeno
    Husägare · Nivå 11
    Ibland kan man bli lurad av svart koldamm från motorn. Om du torkar med fingrarna på kablarna, följer det svarta med? Om kablarna verkligen brunnit bör de förbli svarta.

    Kan den tömma ut vattnet?
     
  3. F
    Medlem Nivå 3
    Hej,
    Ska testa om det går att torka bort lite senare när jag tar bort locket igen:)
    JApp,den tömmer som den ska, men centrifugerar inte :/
     
  4. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    dessa kablar har uppenbart legat emot plåten och gnagt igenom isoleringen
    risken är att någon komponent på kretskortet tagit stryk
     
  5. F
    Medlem Nivå 3
    Låter ju rimligt iom att första slutade den centrifugera, sen gav luckan upp...
    Maskinen är ju 4 år så kanske inte ens värt reparera? Garantiärende kanske?
     
  6. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Garanti självklart
    Om de är köpt på rätt ställe
     
  7. F
    Medlem Nivå 3
    Köpt på Elgiganten, får ringa dom idag :)
     
  8. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    det är inte alltid det står 5-år på deras kvitton
     
  9. F
    Medlem Nivå 3
    Efter kontakt med Elgiganten så visade det sig att enligt dem har min maskin ingen förlängd garanti, så bara för mig att betala servicen själv :(
     
  10. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Prata med Electrolux och kolla vad dessa säger
     
  11. F
    Medlem Nivå 3
    Electrolux hävdar att maskinen har 5 års garanti men att det måste stå på kvittot från Elgiganten...Elgiganten säger att maskinen inte har 5 år och att det iny går att skriva till det på kvittot...så känns lite som att ingen vill ta ansvar.. och som så många gånger förut är det jag som konsument som hamnar i kläm
     
    • Laddar…
  12. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Säg det till reklamation avdelningen på huvudkontoret i stockholm
    Och att du utgick från att Electrolux world wide 5 års garanti gällde vid köp.
     
  13. F
    Medlem Nivå 3
    Tack för tipset!
    Ska ge det ett försök, ringer/mailar dit idag och hoppas på bättre lycka där :)
    Återkommer hur det gick!
     
  14. O
    Medlem Nivå 4
    Otroligt fyrkantigt och oseriöst av Electrolux. Man blir häpen över deras oförmåga att förstå vem som betalar deras existens och anställdas lön. (Om någon inte förstår: återkommande kunder!)

    Om Electrolux nu tvunget ska vara osmidiga mot sina kunder och neka garanti (vilket förstås kan vara skäligt att göra många gånger) så vore det åtminstone smidigare att i ett sånt här fall att kort och gott hålla linjen att garantin endast är två år. Nu är det som att man står och viftar med godispåsen framför ett barn som inte kommer att få smaka. Oseriöst. Bjud till, ta ansvar för era garantier och få en återkommande kund istället.

    Gör om och gör rätt Electrolux.
     
    Redigerat 16 aug 08:11
  15. electroluxaren
    Medlem · Nivå 15
    Det är bara 1 års garanti