4 742 läst · 21 svar
5k läst
21 svar
Två olika tv leverantörer samtidigt?
Alla som kan leverera en box eller tjänst som funkar för kunder som inte har Telia Öppen Fiber ska funka via den röda porten, oberoende av om du redan har en TV-tjänst via den gula porten.
Varför du har krav på box förstår jag inte. T.ex ComHem funkar utmärkt utan box, och de levererar linjär-kanaler. Telefon-appen för åtminstone Android-telefon funkar utmärkt, både direkt i telefonen och när man castar till TV-n (trafiken går inte genom telefonen när man castar, den funkar bara som fjärrkontroll). Den stora fördelen med en tjänst utan box är att den är tillgänglig överallt, på bussen, i sommarstugan etc.
Varför du har krav på box förstår jag inte. T.ex ComHem funkar utmärkt utan box, och de levererar linjär-kanaler. Telefon-appen för åtminstone Android-telefon funkar utmärkt, både direkt i telefonen och när man castar till TV-n (trafiken går inte genom telefonen när man castar, den funkar bara som fjärrkontroll). Den stora fördelen med en tjänst utan box är att den är tillgänglig överallt, på bussen, i sommarstugan etc.
När jag hjälpte farsan med TV på landet sist fanns det ett val i Apple TV under typ "leverantörer" har jag för mig som hette "Allente", viasat är bara en app. Vi hade inte fått nåt lösen till Allente-kontot så kunde inte prova. Jag har inte Apple TV själv så jag är inte så bevandrad i dem. Men det kändes som det skulle vara nåt som integrerade det lite mera.
Jag har Telia öppen fiber med Telia som leverantör av bredbandet. Jag har en box från Telia och en box från Viasat som jag kör på samma närverk som övriga huset och använder inte den dedikerade porten.
Krav på box, för jag vill kunna zappa snabbt, epg, inspelning, se livematcher utan fördröjning osv. osv.B b_hasse skrev:Alla som kan leverera en box eller tjänst som funkar för kunder som inte har Telia Öppen Fiber ska funka via den röda porten, oberoende av om du redan har en TV-tjänst via den gula porten.
App (viaplay, cmore) för telefonen ingår hos de flesta leverantörer så det har jag redan.
ok, kan du då inte titta på allente-utbudet via en appletv (utan att använda din gula port) och sedan låta din nya favoritleverantör använda gula porten?F Fethajja skrev:Jag har redan allente via telia öppen fiber, och undrar om jag kan köpa en ytterligare tjänst (linjäja kanaler via box) från en annan leverantör, det var min grundfråga. Via gul port funkar inte det har jag fått bekräftat
Någon säger att vissa levererar IPTV med linjärakanaler via box (eller utan) via röd port (bredband)...så vem gör det?
Du pratar om epg och spela in osv men det behövs ju inte när man streamar, allt går ju att se när man vill ändå, och linjörn när man vill det.
för egen del har jag oerhört svårt att förstå varför du inte bara streamar rubbet, det ger ju störst flexibilitet. En box per leverantör tillför ingenting.
Håller med, det är det enklaste. Det finns ingen vits att använda en CD/Allentebox för linjär-TV. Misstänker att det är ungefär samma delay mellan att använda box eller att köra app i AppleTV/Chromecast/Androidtv.MathiasS skrev:
Liknande trådar
-
Kan jag styra två olika ljuskällor med Plejd DIM-01?
Belysning -
Plåtbeslag mellan två pulpettak med olika avslut.
Tillbyggnad -
Vägg med två olika fasadpaneler som börjat släppa
Fasad -
Korsa slingor för två olika robotgräsklippare?
Robotgräsklippare -
Rätt växelriktare om man har två olika tak?
Solceller, Solfångare, Solenergi