Tjena!
Vi har flyttat in i ett hus där det byggts in högtalare i vägger och tak i vardagsrummet. Alla sladdar kommer ut vid golvet på en vägg där det vore väldigt lämpligt att hänga en TV. Jag är helt rudis på Hifi och hemmabio. Vad heter det jag behöver köpa för att få ljud i högtalarna från TV:n och gärna kunna ansluta med bluetooth från mobilen?
Det är 7 högtalare. 3 runt TV och 4 i taket längre bak i rummet. Vi har en hyffsat modern TV.
Tack!
Vi har flyttat in i ett hus där det byggts in högtalare i vägger och tak i vardagsrummet. Alla sladdar kommer ut vid golvet på en vägg där det vore väldigt lämpligt att hänga en TV. Jag är helt rudis på Hifi och hemmabio. Vad heter det jag behöver köpa för att få ljud i högtalarna från TV:n och gärna kunna ansluta med bluetooth från mobilen?
Det är 7 högtalare. 3 runt TV och 4 i taket längre bak i rummet. Vi har en hyffsat modern TV.
Tack!
Okej, tack!e02jr skrev:
Det verkar finnas 5.2 receivers, vilket ju blir sju högtalare. Men tror du att (eller hur kan jag ta reda på om) de satt baselement i vägg/tak?
Annars blir det väl en recevier med 7.1 jag behöver och köpa till en fristående bas?
Besserwisser
· östergötland
· 2 391 inlägg
Fråga förra ägaren vad dom hade?
Besserwisser
· östergötland
· 2 391 inlägg
En enkel skiss över högtalarnas placering och hur många kablar det kommer ur väggen?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 116 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 116 inlägg
Passa även på att göra 2 till hål, 1 nere vid hålet med Högtalarkablarna samt ett upp vid stativet.
Så kan ni dra hdmikabel samt ström mellan dessa i väggen så har ni inga synliga kablar till tv:n sen.
Har likadan dragning hemma gällandes högtalarkablarna och sen som ovan för ström och hdmi👍
Så kan ni dra hdmikabel samt ström mellan dessa i väggen så har ni inga synliga kablar till tv:n sen.
Har likadan dragning hemma gällandes högtalarkablarna och sen som ovan för ström och hdmi👍