61 681 läst ·
7 svar
62k läst
7 svar
Tunn genomskinlig plast istället för plexiglas
Vi har byggt en balkong med liggande "reglar", dvs den är väldigt klättringsbar. För att barnsäkra den behöver man sätta något på insidan och då är nog det optimala plexiglas. Vi har fått pris på ca 1000 kr/kvm om man sågar till den själv och det känns lite dyrt med tanke på att vi behöver drygt 10 kvm.
På en del balkonger/altaner har jag sett att man istället för plexi har någon typ av tunnare plast. Inte alls lika snyggt kanske, men passar i alla fall plånboken bättre. Någon som vet var man kan köpa så'n plast och om det är något att ha.
Tack på förhand!
På en del balkonger/altaner har jag sett att man istället för plexi har någon typ av tunnare plast. Inte alls lika snyggt kanske, men passar i alla fall plånboken bättre. Någon som vet var man kan köpa så'n plast och om det är något att ha.
Tack på förhand!
Ingen som har något tips om var man kan hitta plast? Jag tänker mig så'n plast som ex.vis täcker stora reklamskyltar, men har ingen aning om var man kan köpa det.
Hej
Finns i bygghandeln beställes av t.ex plastmo. Sök efter Plana skivor
Plastmo - Om Plana skivor
Plan PVC
Storlek 0,6 x 1,2m
1 x 2m
Tjocklek 1,5/3,0mm
Ljustransmission 85%
Plan Akryl
Storlek 0,65 x 1,2m
1 x 2,05m
Tjocklek 1,5/3,0mm
Ljustransmission 92%
MVH Patrik
Finns i bygghandeln beställes av t.ex plastmo. Sök efter Plana skivor
Plastmo - Om Plana skivor
Plan PVC
Storlek 0,6 x 1,2m
1 x 2m
Tjocklek 1,5/3,0mm
Ljustransmission 85%
Plan Akryl
Storlek 0,65 x 1,2m
1 x 2,05m
Tjocklek 1,5/3,0mm
Ljustransmission 92%
MVH Patrik
TACK för svar!
På K-Rauta som är den enda affär jag besöäkt hittills hade de inte plastmo-produkter, men däremot någon form av plexiglas på skiva som faktiskt inte var så dyr. Ska kolla vidare, men annars lutar det nog åt att det blir det där skivan.
På K-Rauta som är den enda affär jag besöäkt hittills hade de inte plastmo-produkter, men däremot någon form av plexiglas på skiva som faktiskt inte var så dyr. Ska kolla vidare, men annars lutar det nog åt att det blir det där skivan.
Plexi kostar inte 1000:- per kvadrat om du köper på glasmästeriet, snarare 100:- per kvadrat.
Jag har köpt hela skivor av lexan (som är betydligt dyrare än plexi) och det kostar inte heller 1000:- per kvadrat.
Du kan även kolla med någon skyltfirma om de har plexispill som du kan köpa billigt.
Jag har köpt hela skivor av lexan (som är betydligt dyrare än plexi) och det kostar inte heller 1000:- per kvadrat.
Du kan även kolla med någon skyltfirma om de har plexispill som du kan köpa billigt.
Hej igen och tack för alla svar!
Nu har jag varit på Storcoopet i Rotebro och de hade mycket riktgt lite större och billigare plast.
En skiva som var 1,5 mm tjock och var 2,10 x 1,00 m har jag för mig kostade 239 kr. Passar min plånbok perfekt. Sen blir det säkert lite repigt och även lite buckligt efter ett tag, men det får duga så, de ska ju inte sitta där i all evighet.
Nu har jag varit på Storcoopet i Rotebro och de hade mycket riktgt lite större och billigare plast.
En skiva som var 1,5 mm tjock och var 2,10 x 1,00 m har jag för mig kostade 239 kr. Passar min plånbok perfekt. Sen blir det säkert lite repigt och även lite buckligt efter ett tag, men det får duga så, de ska ju inte sitta där i all evighet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur borra hål i plastvattentunna utan att den spricker?
Trädgård allmänt -
Göra sandfångare och dagvattenkasett (stenkista) själv med håliga plasttunnor?
Frågor och svar om byggnation -
Plasttunna (håliga) godkänd som Dagvattenkasett / Dagvattenbrunn ?
Byggmaterial & Byggteknik -
Kapa fint snitt på tunn plastskiva
Byggmaterial & Byggteknik -
Plasttunnor till flytbrygga, ventil/lucka/plugg?
Fritidshus