Har köpt en Visonic trådlös utomhussirén modell MCS-730 och jag försöker att lära in den på mitt Trygga Hem 5000 Pro vilken ska vara likvärdig Visonic PowerMax+. Men det går inte.

När jag läser i manualen för MCS-730 så ska det finnas en bygel som ska ställas till"PM" Men på kretskortet saknas själva bygel utan det är bara lödpunkter och märkning som finns?

Bifogar lite bilder på mitt larm och MCS-730, någon här kanske har stött på samma problem?

Kretskort för Visonic MCS-730 utomhussirén utan bygeln för PM-inställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inuti Visonic trådlös utomhussirén MCS-730, med synliga kretskort, komponenter och kabelanslutningar.
Skapa konto
Trygga Hem 5000 Pro larmsystem öppet med tangentbord, statusindikatorer och installationsanvisning.
Skapa konto

Etikett på Visonic trådlös utomhussirén MCS-730 med tekniska specifikationer och serienummer.
Skapa konto

Redigerat:
Jag kanske får överväga att byta till en modernare panel? Och vilken ska man leta efter, PowerMax Pro? Finns även varianterna PowerMax Complete och PowerMax Express. Vad jag läst mig till så stödjer alla dessa MCS-730 från vissa versions nummer samt att mina befintliga dörrkontakter MCT-302 + rörelsedetektorer NEXT PIR MCW.

Har ni några råd eller tips?

/Lennart

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.