Jag har en borrad brunn med en 3-fas pump, trycktank, tryckvakt och tillhörande motorskydd.
Kontaktorn i motorskyddet gav upp och jag har nu bytt ut den till en fungerande av exakt samma modell som tidigare.
Problemet jag har nu är att överströmsskyddet löser ut när tryckvakten ger signal att starta pumpen.
Jag kan alltså starta pumpen och tanken fylls men sedan när jag tömmer tanken och pumpen ska gå igång igen löser skyddet ut.
Det verkar inte ha något med pumpen att göra.
Jag provade att fylla tanken och sedan koppla bort pumpen.
När jag sedan spolade vatten så löste överströmsskyddet ut fastän pumpen inte var ansluten.
Är det någon som har några tips och idéer tar jag tacksamt emot dem.
Kontaktorn i motorskyddet gav upp och jag har nu bytt ut den till en fungerande av exakt samma modell som tidigare.
Problemet jag har nu är att överströmsskyddet löser ut när tryckvakten ger signal att starta pumpen.
Jag kan alltså starta pumpen och tanken fylls men sedan när jag tömmer tanken och pumpen ska gå igång igen löser skyddet ut.
När jag sedan spolade vatten så löste överströmsskyddet ut fastän pumpen inte var ansluten.
Hej förutsatt att du har kopplat rätt har du ohmmätt över kontakterna på tryckvakten så dom inte är brända.F freddeMa skrev:Jag har en borrad brunn med en 3-fas pump, trycktank, tryckvakt och tillhörande motorskydd.
Är det två eller tre kablar som går in I lådan?
Jag tycker det ser ut som tre kablmar, två i högra hålet.
Tryckvakten bör styra kontaktorn, annars är det (oftast) onödigt med kontaktor.
Styr tryckvakten kontaktorn så är det bara manöverströmmen till kontaktorn (spolen) som går genom tryckvakten.
Jag tycker det ser ut som tre kablmar, två i högra hålet.
Tryckvakten bör styra kontaktorn, annars är det (oftast) onödigt med kontaktor.
Styr tryckvakten kontaktorn så är det bara manöverströmmen till kontaktorn (spolen) som går genom tryckvakten.
Det ser lite konstigt kopplat ut.
Är den vita kabeln till tryckvakten?
Är den gröna startknappen en tryckknapp eller vridmodell 1-0 ?
Eftersom självhållningskrets är kopplad på 13 & 14 så borde det vara tryckknapp, men då startar inte pumpen av sig själv.
Är det en vridknapp 1-0 så behövs inte självhållningskretsen.
Är den vita kabeln till tryckvakten?
Är den gröna startknappen en tryckknapp eller vridmodell 1-0 ?
Eftersom självhållningskrets är kopplad på 13 & 14 så borde det vara tryckknapp, men då startar inte pumpen av sig själv.
Är det en vridknapp 1-0 så behövs inte självhållningskretsen.
Klicka här för att svara