Byggahus.se

Tröskel

1. S
    Medlem · 602 inlägg

Snigel

Medlem
    Finns trösklar bara i träfärgat och dessutom sånadär platta? Vi har ett dörrhåll som är 209 cm från golv till regel, vet inte exakt hur hög överdelen av karmen är, men det borde väl bli ca 4 cm kvar med en 200-dörr. De enda trösklar vi hittat är de här platta som inte fyller nån funktion mer än att dölja eventuell golvskarv. I mina föräldrars hus sitter trösklar som dörren stängs emot liksom, någon som vet vad jag menar?
    Vi har valnötsgolv och tycker inte att det är så snyggt att ha vit karm, vita dörrar och en träfärgad tröskel, men det verkar som om trösklar bara finns i träfärg?

2. J
    Medlem · 1 050 inlägg

jessica

Medlem

Re: Tröskel

Nä, trösklar har jag i alla fall sett i vitt också. Det finns i alla fall två olika sorters trösklar. Dels den traditionella som du vill ha och sen den platta också.
    Jag vet att jag i alla fall sett sådana som du söker på Coop. Men det borde finnas på alla ställen där dom säljer dörrar.

Lycka till!

3. snuttjulle
    Medlem · Stockholm · 3 956 inlägg

snuttjulle

Medlem

Gissar att det är svårt att få en målad tröskel att se bra ut efter något år då slitage syns bättre på färg än på en lackad yta. Kan iaf tänka mig att det är anledningen till att de flesta trösklar är just lackade.

4. S
    Medlem · 602 inlägg

Snigel

Medlem

Ja det följde med en tröskel, men det var en sån platt i ek, och den passar ju inte direkt in mot vårt valnötsgolv. Ska undersöka utbudet på COOP, karmen köpte vi på Byggmax.
    Kan man utgå ifrån att det är en standard på karmar så man kan köpa karmen på ett ställe och dörren på ett annat?

5. S
    Medlem · 602 inlägg

Snigel

Medlem

Bor i Skåne, och byggutbudet är ju stort här. Det var ju en riktigt bra idé, att köpa valnöt och göra det själv, tack! :D

6. E
    Medlem · Dalarna · 7 inlägg

EllaN75

Medlem
    Finns det alltså vita trösklar att köpa? Eller måste man måla själv? Bor INTE i Skåne och utbudet är inte alls lika stort här... : /

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.