Hej!
Mina fogar ser rätt trista ut i badrummet, tänkte först att det var kalkavlagringar men nu undrar jag om det inte är så att det är fogen som nötts bort och fixet som tittar fram? Kan det stämma? I så fall borde man väl kunna foga om? Det är bara i själva duschen det ser ut så, resten av badrummet som har likadant golv ser ok ut.
Mina fogar ser rätt trista ut i badrummet, tänkte först att det var kalkavlagringar men nu undrar jag om det inte är så att det är fogen som nötts bort och fixet som tittar fram? Kan det stämma? I så fall borde man väl kunna foga om? Det är bara i själva duschen det ser ut så, resten av badrummet som har likadant golv ser ok ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 194 inlägg
Nu går det ju inte att zooma in så mycket men jag tycker det ser ut som kalkavlagringar eftersom det inte ser ut som några djupa gropar, vilket behövs för att det ska gå att se någon fix. Efter att ha fått bort dem så kan du skrapa av vattnet efter duschen så att det blir mindre i fortsättningen.
Jo jag tänkte också att det rimliga var kalkavlagringar. Jag är dock rätt petig med att rengöra duschen och igår tog jag avkalkningsmedel, lät verka i 10-15 min och skrubbade som tusan att att få bort något. Kan kalk sitta så hårt? Är det stämjärn som gäller? Verkar vådligt för golvet...
Skrapa lite försiktigt med exempelvis en smal mejsel på det vita så bör du kunna avgöra om det är kalk ovanpå fogen eller fix som tittar fram underifrån. Extremt vit fix i så fall.J JimmyB77 skrev:
Klorin är en personlig favorit vid badrumsstädning men jag tror inte det biter på kalkavlagringar. Cillit Bangs spray "mot kalk" tycker jag är en skaplig konsumentprodukt.
Klicka här för att svara