Byggahus.se

Trist men trots allt bra bemötande

1. F
    Medlem · 878 inlägg

frasse

Medlem
    Vi valde en snygg ekparkett som dessutom låg hyggligt i pris från en för oss okänd leverantör som heter Moland till vardagsrummet.

Efter några månader började ekstavarna att släppa från kärnan, först på ett ställe, sen ett till o.s.v. Jag kontaktade säljaren (Fredells) och de skulle i sin tur prata med leverantören och återkomma. Det tog lång tid och många påstötningar från min sida, men till slut lyckades vi bestämma ett datum för inspektion.

Det skulle komma en representant från Moland samt säljaren på Fredells men det var endast säljaren som dök upp, Molandmannen hade sjukanmält sig.

Efter ca 5 min erbjöd säljaren ett nytt golv från i princip valfri leverantör, men han rekommenderade Kährs. "Och givetvis står vi för alla kostnader i samband med omläggningen."

Så nu blir det till att riva ut det befintliga och lägga nytt, surt med tanke på allt jobb med socklar och lister och trappa, men det är ju skönt att man inte behövde bråka om ersättning.

2. D
    Medlem · 57 inlägg

Danno

Medlem

Re: Trist men trots allt bra bemötande

Även vi har köpt och nu börjat lägga in Moland, Oljad Ekplanka. Vi är inte nöjda pga bristfällig passform och färgskiftningar, vissa plank är ljusa som furu. Vi reklamerade per telefon till säljaren Färingsö Trä fredagen den 8/4 som lovade att en "Moland-säljare" skulle komma för att inspektera. Mer om resultatet senare.

3. I
    Medlem · Skåne · 76 inlägg

IAmNotANumber

Medlem
    Akta dig för Molands golv! Knarrar, sprickor, extremt mjukt golv och framförallt färg och lack skiftningar. 100kvm som Molands representanter varit hemma hos mig och tittat på, 2 gånger och de är nonchalanta och extremt dåliga på kundbemötande. De bryr sig inte ett dugg om kunden, Hornbach som jag köpr golvet hos beklagar och erkänner att Moland inte är den bästa leverantören. Kompensation från hornbach på ynka 5% av köpesumman kunde de ge för de tyckte synd om mig, det hjälper inte mig med mitt problem med golvet.(Kred för att Hornbach verkligen bryr sig och försöker) Jag kommer inte rekommendera Moland för någon! Undvik problem, handla från en annan leverantör.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.