Hej!

Jag ärvde en trimmer från förra husägaren. Nu när jag skulle testa den så gick båda bensinslangarna sönder (gamla och spröda) Jag tänkte jag skulle köpa nya men bränslefiltret sitter på insidan och fattar inte hur man ska få dit en ny?

Eller sätter man en på utsidan istället? Finns det sånt? Det är nämligen bara två små hål till tanken så man kan ju inte få in något den vägen.

Är en McCulloch Mac 60-sx.

Endast villig att lägga 100-200kr för annars är det ju lika bra att köpa en ny.

Absolut novis om motorer..

• Närbild på en McCulloch Mac 60-sx trimmer med synliga bensinslangar och bränslefiltrets position.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av trasiga bensinslangar och bränslefiltrets fäste på en McCulloch Mac 60-sx trimmer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Släng den där, och köp en ny...

Förmodligen ingen ide att lägga pengar och tid på det här projektet, du petar i slangarna i hålet, fiskar ut stugslangen via tanklocket, sätter dit filtret, drar in slangen så att filtret når nästan längst bak i slangen, klipper av överskottet och trär på slangen på förgasaren.

Du köper något i stil med detta, men du behöver även en ny blåsa för att kunna prima och sedan kan du förmodligen konstatera att förgasaren behöver demonteras och åtminstone rengöras eller renoveras.
Så du kan i princip köpa en ny förgasare direkt.

https://www.amazon.se/UNIVERSAL-GASOLINE-gräsklippare-Förgasare-Gräsklippare/dp/B0B86MCF8S

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.