Byggahus.se

Trick för klickgolv?

1. S
    Medlem · 26 inlägg

Staffan1

Medlem
    Finns det något smart trick för att få till det när man har ett klickgolv som ska läggas och det i ena kanten ska skjutas in under en kant?
    När en bräda ska klickas på och stickas in ca en centimeter under en kant, så går det inte att få till det, så jag undrar om det finns något smart trick att lösa detta på.
    Eller ska man istället välja att limma den sista biten på kortändan och såga bort den lilla klickbiten så att den passar ihop?

Antar att detta är ett problem som andra varit med om och säkert finns det en fiffig lösning.

2. S
    Medlem · 418 inlägg

Re: Trick för klickgolv?

hej! svårt att säga .man får titta på va som blir bäst att börja.när vi lägger klick,sätter vi ihop hela längden först ,sedan viker vi den på plats.man bör va två,tar en regel ca 60 cm lång å knackkar utan hammare.jag vet inte hur det ser ut hos dig,me om du tar en mindre bit o viker ner o knackkar inunder.nu tar du bort en bit av spånten,så viker du ner mer rästen o limmar.

3. S
    Medlem · 26 inlägg

Staffan1

Medlem

Men om man monterar hela längden då är det svårt att klicka in det i den som redan ligger på plats för att sedan få in den under?

4. S
    Medlem · 418 inlägg

jag visste inte vilken sida det gällde!kapa av båda kanterna då.när det nu är så här dumt ,o du inte vill lossa salningar eller foder.jag förmodar att det kommer flera efter detta krongliga ställe.jag läste de du skrivit en gång till, du nämde själv att du skulle kapa o limma ändarna.låter väl bra,jag förmodar att det är 14-15mm trä parkett?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.