Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Trender som daterar huset

1. En apelsin
    Nybyggare · MALMÖ · 711 inlägg

En apelsin

Nybyggare
    Vad tror ni om tiny house på hjul? Det är väldigt kul! Massor av entusiaster, säkert skoj att bygga... men så mycket 2020. Kommer detta sätt att bo öka och öka som protest mot jättevräkiga villor med biosalong, eller kommer de att stå och ruttna som glorifierade, mindre mobila husvagnar?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    tiny house.JPG

2. S
    Medlem · Stockholm · 482 inlägg

Sackaros

Medlem
    Jag tror att domen kommer bli hård över alla dessa trånga små lägenheter som byggs med öppen planlösning och kostar alldeles för mycket. Har kollegor som har betalat över tre miljoner för nån tre på 70 kvm och båda ska jobba hemifrån med ungar som inte får gå till dagis för att de blir snoriga när det är kallt ute. Barnrum som det knappt går in en säng i. Kakel och väggfärg tänker jag byts vid renovering, men för liten bostad är svårt att fixa. Sen tänker jag riskkonstruktioner och framförallt när man tummar på brandsäkerhet genom att välja billigare lösningar.

3. J
    Medlem · 552 inlägg
    Lägenheter utan förråd.

4. Jiji
    Medlem · 2 781 inlägg
    För att inte tala om hur tätt husen står. Inga gårdar och inga mellanrum mellan husen.
    Jag tror att det kommer att påverka människor negativt. Stress-syndrom för att vi packar ihop folk för tätt.
    Jag avskyr faktiskt att planera bostadsområden. Tätt, tätt, buller, massor med yta som inte är för folk (parkering), så liten gård som bara är möjligt. Var ska folk vara när de vill / behöver vara ifred? Var ska de få återhämtning?

5. S
    Medlem · Stockholm · 482 inlägg

Sackaros

Medlem
    Håller helt med, något jag ogillar också är en massa likadana hus på rad, men det har man ju hållit på med länge..

• Laddar…
  6. Jiji
    Medlem · 2 781 inlägg
    Får man bygga det? Jag trodde att det reglerades i bbr?

7. S
    Medlem · 62 inlägg

Snel77

Medlem
    Vad är det för fel på centraldammsugare ? (tänkte installera en snart...)

8. 1
    Medlem · Stockholm · 928 inlägg

16386

Medlem
    De lägger förrådet i lägenheten och så får man betala boytepris för det. :mad:

• Laddar…
  9. Jiji
    Medlem · 2 781 inlägg
    Åhå

10. PeterFalun
    Medlem · Dalarna · 326 inlägg

PeterFalun

Medlem
    ja,storadäck/altaner som ser ut som pråmar. affärsmöjlighet när allt ska rivas och det gröna virket ska hanteras

11. Mats-S
    Byggveteran · Sollentuna · 1 460 inlägg

Mats-S

Byggveteran
    Kreativ hyressättning ;)

12. Jonatan79
    Hobbysnickare · Nacka · 12 190 inlägg

Jonatan79

Hobbysnickare
    Det är frivilligt!

• Laddar…
  13. Mats-S
    Byggveteran · Sollentuna · 1 460 inlägg

Mats-S

Byggveteran
    Måste varit bra ventilation i den lägenheten då :thinking:

Jag har faktiskt varit med och byggt ett antal hus ritade av Erskine, ditt exempel visar väl den något mera "flummiga sidan av honom, men dom husen jag byggde var inga fiktiva visningshus utan verkliga hus. Måste säga att jag var djupt imponerad av hans sätt att rita hus, många snygga praktiska lösningar dessutom.
    Hade dessutom förmånen att få träffa honom personligen några gånger, han kollade alltid upp att husen blev som han hade tänkt (y)

14. Jiji
    Medlem · 2 781 inlägg
    Jag tror att det blev dörr sen när det blev en riktigt lägenhet.

• Laddar…
  15. T
    Medlem · 25 inlägg

TomBeLu

Medlem
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.