Hej!

Har ärvt ett spabad då vi köpte hus. Säljaren flaggade för att det troligtvis läckte, och mycket riktigt gjorde det det.
Vi hade en "reparatör" där som bytte bland annat pump. Pumpen funkade ett par månader, men det löser nu ut huvudströmbrytaren då den går igång. Reparatören har sedan dess gått i konkurs, så där kan jag inte göra mer.
Vi har kontaktat andra företag, men då spabadet är nedsänkt menar de på att inget jobb kan utföras om vi inte lyfter upp hela spabadet (fast pergola ovanför) eller sågar upp i princip hela trädäcket.

Det verkar också som att värmeslingan ligger på den pump som är trasig. Nu bor jag i Skåne och det har varit kallt i helgen, så risken är att skadan redan är skedd. Men, jag vill helst inte att det blir värre.

Vad kan jag göra? Är det rimligt att ha en doppvärmare simmandes där över vintern för att hålla vattnet över nollan? Att tömma verkar snudd på omöjligt, men jag har en dränkbar pump och kan köpa en kompressor för att blåsa om det känns som en möjlig väg framåt. Jag läste om någon som hällde i glykol och lät det stå sådär över vintern (vi använder ändå inte spabadet eftersom det inte går att värma).

Några smarta idéer? Mottages tacksamt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.