Byggahus.se
Hejsan.
Köpte vårat första hus i somras och lång historia kort så är det besiktigat för 2 år sen utan nå direkta anmärkningar, samt av en köpare 1 månade innan oss utan några direkta anmärkningar. Köparen innan oss fick inte sitt hus sålt och var tvungen att dra sig ur.

Hur som i källaren vid yttertrappen hade det lossnat puts invändigt såg jag för nån månad sen, tänkte inte mer på det. Men idag var jag ner och studerade det lite mer noggrant. Det är inte puts som lossnat utan delar av väggen. Det är precis den biten som går vid trappan som ser ut att fått sig en smäll inåt, eller nåt. Tänkte att det blivit när dom dränerade det 2015. Frågan är, kan det vara så, eller är det att det är dåligt tätat vid trappen utvändigt så vatten tagit sig in och sabbat? Misstänker att det där mörka nedtill är fukt och inte är bra oavsett vad.
Jag vet inte någonting om hur sånt här fungerar, men är det bara riva det där till sommaren, innerväggen alltså där det buktar ut och sen fylla på med nån sorts husfix, betong, cement nånting å sen puts på det samt att täta till i trappan utvändigt eller hur gör man. Resten av väggen är rak och fin, men just där trappen utvändigt går är där det ser illa ut. Man ser att utifrån buktar det lite in också. Vad gör man åt detta?

MvH Robert

IMG_20191117_182307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20191117_182356.jpg
Skapa konto

IMG_20191117_182332.jpg
Skapa konto

IMG_20191117_182425.jpg
Skapa konto

IMG_20191117_182513.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.