Vad har jag gjort för fel här eftersom jag inte får trappströmbrytarna att fungera som det är tänkt, jag kan tända på vilken som helst(det är två strömbrytare som jag kopplat lika på båda) bara lampan är mörk, men jag kan inte släcka på en om jag tänt med den andra. Har försökt koppla om trådarna i strömbrytarna på olika sätt men får det inte bra, ibland lyser lampan hela tiden när jag kopplat på något sätt. Brun är fas in, svart tändtråd och den grå kabeln har jag kopplat mellan brytarna. Ska kanske den grå sitta på samma som fas in:S Srömbrytarna är Elko
Sätt de bruna på pil upp till vänster, svart kvar på pil upp till höger och grå på L i båda brytarna, då har du den så kallade sparkopplingen. Där grå sitter nu är endast en blind överkopplingsklämma utan förbindelse med något annat i brytaren.
Det kan vara ok att testa sig fram lite som du gjort men det är bättre att tänka sig för och vara övertygad om att man gör rätt, ibland kan det bli farligt om man bara chansar.
Det kan vara ok att testa sig fram lite som du gjort men det är bättre att tänka sig för och vara övertygad om att man gör rätt, ibland kan det bli farligt om man bara chansar.
Redigerat: