Hej

Jag har en trappa inomhus som saknar räcke åt sidan på nedre halvan av trappen. Räcket ska nu byggas. Bifogar bilder på hur jag tänkt där det gröna är trapp, väggar och annat befintligt, medan det vita är räcket jag ska bygga.

Stolparna är 45x45
Ändstolpen 75x75
Underliggaren 21x45
Överliggaren 15x45
Räcket 21x95

Min tanke är att montera stolparna på under- och överliggaren för att sedan sätta stycket på plats. Det fästs nedåt och åt sidan överst i trappen. Därefter sätts ändstolpen på plats som fästs i det gröna området längst ned. Sist sätts räcket på plats genom att skruvas underifrån genom överliggaren. Även trälim används överallt.

Har ni några tankar? Är jag helt snett ute? Kommer räcket hålla?

• Digital illustration, stair railings, geometrical shapes, simplistic, perspective view, two-tone wall, grey floor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Digital illustration av en enkel trappa med räcke, gröna steg och vita balustrader, mot en grå bakgrund.
    Skapa konto
  • En digital modell av en trappa med räcke, minimalistisk stil, enkla färger, arkitektoniskskiss.
    Skapa konto
  • 3D-modell av trästaket på grön mark, minimalistisk stil, perspektivvy, digital illustration, ingen textur, skissliknande rendering.
    Skapa konto
  • Illustration av en trappstegsliknande struktur i grått mot en grön bakgrund med enkel 3D-effekt.
    Skapa konto
Det bör hålla, om du förankrar det ordentligt i båda ändar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.