9 545 läst ·
6 svar
10k läst
6 svar
Trapp-dimmer från Jung, vilken ska jag välja?
Vi har tänkt oss att köra aluminiumsortimentet från Jung i vårt kök. I taket ska vi ha 2 lampor som vi gärna vill kunna "dimma".
Eftersom vi har två ingångar till köket så tänkte vi att det var smart med möjlighet att tända och släcka från båda ingångarna.
Vilka dimmers från Jung ska man välja för att med 2 dimmers kunna styra samma lampa? Vi tittar på www.elektroland24.de och där har vi utmaningen med både el-kunskapen och språket i övrigt... inte så lätt.
Jag hoppas på bra tips.
/Peter
Eftersom vi har två ingångar till köket så tänkte vi att det var smart med möjlighet att tända och släcka från båda ingångarna.
Vilka dimmers från Jung ska man välja för att med 2 dimmers kunna styra samma lampa? Vi tittar på www.elektroland24.de och där har vi utmaningen med både el-kunskapen och språket i övrigt... inte så lätt.
Jag hoppas på bra tips.
/Peter
Jag satt och funderade på just DIMMAX dimmern.sverre skrev:
Jag kan inte få ihop vad de menar med detta http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=6724.
De säger att den kan styras med parallell kopplade knappar.
Vad menar de med det? Jag hittar ingen hemsida eller broshyr HUR den skall kopplas in parallelt? ???
Såhär kanske (inom parantes enl märkninga på dimmax)
L --------------------------(L)Dimmax(~)----El-trafo---spottar
N |----Bryt1----Bryt2-----(1)Dimmax
N |
N |----------------------------------------------El-trafo---spottar
Enda sättet jag kan se är att man som dimmax tittar på bruten nolla och att man får dra en "alltid matande" nolla till lasten (i detta fallet en el. trafo - bakkants)
Boogie - helt förvirrad - man
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilse i murbruksdjungeln. Hus från 1939.
Byggnadsvård -
Få tag på originalet? 70-talsplåthus från Junga
Hustillverkare -
Avslutad: Vinn populära lektornet från Jungle Gym och bygg egen lekplats
Tävling -
1970-talsplåthuset från Junga
Hustillverkare -
Dekorationstegel från Ljungabro?
Byggmaterial & Byggteknik