Någon som känner till om det finns hållbara sk "trallrutor"?

Har lagt in det i min furstutrapp/punchveranda, älskar utseendet, men de fryser sönder på 2 vintrar. Bytt ut hela 1 gång + delar av det 1 gång till sedan 2015.

Vill gärna ha den där acacia-looken, men orkar inte byta rutor varje år. Planen är nu att ersätta med frostfritt klinker. Men det kanske finns sånna där rutor i bättre kvalitet? Nån som vet?

(detta är nog från Jula eller Byggmax tror jag. Skit. )

• Trallrutor i trä på verandans golv, slitage syns, omgiven av vita väggar och möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trätrallrutor i olika nyanser av brunt på en veranda, med vit bänk och dörr i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Trallrutor av akacia på en veranda med synlig skada och frusen sönderdelning.
    Skapa konto
  • Skadade och ersatta trätrallrutor på en furstutrapp, visar på behovet av mer hållbara material.
    Skapa konto
Känns som fukt från betongen gör att plasten under trallen fryser fast. Jag hade lagt lite tjärpapp mellan eller tunn cellplast...

gustavstrandberg gustavstrandberg skrev:
Känns som fukt från betongen gör att plasten under trallen fryser fast. Jag hade lagt lite tjärpapp mellan eller tunn cellplast...
Nja... Betongen är inte mot mark. Det är utvändig källartrappa under, så den kan inte suga fukt från marken. Lite från omgivande luft såklart, men inte mycket.

K kebab skrev:
Nja... Betongen är inte mot mark. Det är utvändig källartrappa under, så den kan inte suga fukt från marken. Lite från omgivande luft såklart, men inte mycket.
Kondens från luften?

Hittade två paket till nu :cool:
Jula är det nog ja....

• Förpackning av akaciaträgolvplattor med synligt trä genom cirkulärt hål.
    Skapa konto
  • Gilla
gustavstrandberg
  • Laddar…
gustavstrandberg gustavstrandberg skrev:
Kondens från luften?
Kommer ju lite fukt när man går in med snöiga skor. Men det här är pga dåligt material som blir sprött av minusgrader + solljus

Helst skulle man kört Duratrapp, men 1400 kr/kvm är i saftigaste laget..
....

Lägg golvvärme :-P

• Gilla
kebab
  • Laddar…
Problemet löst. Det blev klinker istället. Fult, men hållbart :(

• Gilla
gustavstrandberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.