Patrik440
Tigers eye Tigers eye skrev:
Cementbilen kom och kunde inte köra fram.
Jag vet då var jag sagt att lasset skulle tömmas istället..

• Gilla
  • Haha
Bengt Numelin och 7 till
  • Laddar…
Hej! Jag har blivit trakasserad av min granne under mer en fem års tid nu och jag har fått nog! Polisanmälningarna hjälper inte och han bara fortsätter, han är en sjuk människa! Grunden är att han har ångrat sig när godkände vårt bygglovsansökan och ville göra allt för att vi skulle misslyckas. Han skrämde bort många byggare och till och med övertalade alla närmaste grannar att göra olika anmälningar till kommunen.
Senast han planterade häckar strax intill vårt garageväg som byggarna inte kunnat isolera pga honom. Väggen till garaget som är på källarplanet och ovanför ligger vårt sovrum som inte är färdigbyggt, väntar på nytt lov . Vi lämnade 10 cm från gränsen mellan garageväggen och gränslinjen. Han satte upp en metallstaket på gränslinjen och hämtade blom gjord, planterade stora buskar som de växer och trycker staketet in till vårt hus.
Och nu börjar han vattna varje dag! Han vattnar flitigt husväggen också! (Medan han ler). Man kan inte prata med honom, han och även hans fru svarade inte på mejl, sms, brev som jag skickade till de.
Igår, när jag gick framför huset, medan min man var i trädgården, plötsligt hoppade han nära framför mig och försökte skrämma mig med grimaser och sa något vad han kommer att göra med mig, sen gick iväg fort för att inte någon ska kunna se honom…
Här är våran husvägg jag fotograferade förgår kväll.
Vad ska vi göra? Vore tacksam att få vägledning av er kunniga! Tack på förhand.
Jag har sagt det förut men mot sådana här människor hjälper bara en sak - att svara med samma mynt och sätta hårt mot hårt. Ja, det kommer att bli obehagligt, men det är enda alternativet om dialog inte fungerar.

Sålunda, gör inget olagligt men börja med att motanmäla, filma honom när han hotar er och går därifrån, sätt upp strålkastare som ”råkar” lysa in på hans tomt, försök att ytterligare begränsa hans utsikt/göra tomten mörkare, ge honom och hans fru elaka kommentarer etc.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
SonnyListon och 7 till
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Skriv på svenska!!
Precis !

• Gilla
Finnpucko
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Skriv på svenska!!
Varför ska du ha åsikter om vilket språk nån väljer att svara på i en tråd?

• Gilla
  • Arg
  • Wow
  • Haha
Klantskalle och 15 till
  • Laddar…
Hej! Jag har blivit trakasserad av min granne under mer en fem års tid nu och jag har fått nog! Polisanmälningarna hjälper inte och han bara fortsätter, han är en sjuk människa! Grunden är att han har ångrat sig när godkände vårt bygglovsansökan och ville göra allt för att vi skulle misslyckas. Han skrämde bort många byggare och till och med övertalade alla närmaste grannar att göra olika anmälningar till kommunen.
Senast han planterade häckar strax intill vårt garageväg som byggarna inte kunnat isolera pga honom. Väggen till garaget som är på källarplanet och ovanför ligger vårt sovrum som inte är färdigbyggt, väntar på nytt lov . Vi lämnade 10 cm från gränsen mellan garageväggen och gränslinjen. Han satte upp en metallstaket på gränslinjen och hämtade blom gjord, planterade stora buskar som de växer och trycker staketet in till vårt hus.
Och nu börjar han vattna varje dag! Han vattnar flitigt husväggen också! (Medan han ler). Man kan inte prata med honom, han och även hans fru svarade inte på mejl, sms, brev som jag skickade till de.
Igår, när jag gick framför huset, medan min man var i trädgården, plötsligt hoppade han nära framför mig och försökte skrämma mig med grimaser och sa något vad han kommer att göra med mig, sen gick iväg fort för att inte någon ska kunna se honom…
Det är ju uppenbart att ni har svällt in på hans hus sida med den nybyggda vägen. Erbjud att reducera er bredd mot att han tar bort sina buskar. Istället för buskar kunde det vara allsköns sopor som stod mot hans vägg.

• Wow
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Roundup på häcken när han ej ser. Då dör häcken.

• Gilla
Klantskalle och 11 till
  • Laddar…
S styren skrev:
Lägg ett avhugget, blodigt hästhuvud i hans säng, på natten när han sover.
Nästa dag är förhandlingsläget säkert bättre.
…..kanske sett lite för mycket på tv….?

• Haha
  • Gilla
Anneli Reppe och 4 till
  • Laddar…
K
hornstäve hornstäve skrev:
De tycker kanske att det är lite tråkigt att inte kunna ta till sig av innehållet... 🙄

• Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
K
D docboy skrev:
Roundup på häcken när han ej ser. Då dör häcken.
Skadegörelse.
Bara dumt.

• Gilla
Staffan_V och 1 till
  • Laddar…
hornstäve hornstäve skrev:
ironinen säger skriv på svenska medan själv heter manhunter :lol

• Haha
  • Gilla
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Väldigt jobbigt läge som verkar omöjligt att göra nåt åt men jag har ett på frågor:
Hur var det tänkt att det skulle isoleras utifrån?
Går det inte att istället isolera inifrån så har ni i alla fall löst det problemet?
Sen ser man ju att staketstolparna lutar och trycker mot väggen och det måste ni få honom att rätta till, nu är ju både staket och växter in på er tomt.

Kan ni inte ta hjälp av en advokat eller juridisk person som kan vägleda er om hur ni ska lösa detta? Kanske nån som kan prata med grannen?

Jag tror inte att det skulle bli helt enkelt att sälja huset för risken är ju att han skrämmer iväg köparna.
Även om han inte vill att ni bor kvar så får ni ju inga köpare som måste börja med att riva byggnaden så grannen blir nöjd… för det låter som om det är det enda han skulle acceptera.

• Gilla
Tigers eye
  • Laddar…
Sätt upp en övervakningskamera som filmar eran vägg, låt den spela in dygnet runt i en vecka, gå igenom varje dag, sprutar han vatten med flit på er tegelvägg så har ni bevis där, även ljudupptagning finns på många idag.

• Gilla
Tigers eye och 6 till
  • Laddar…
Detta är ett klassiskt problem gör som många säger flytta.
Alternativet om ni inte vill själva köp tjänsten många att välja på olika grader av resultat.
(Tänk bikers f.....t)
Annars sälj hälsa är viktigt.

• Gilla
Anneli Reppe och 1 till
  • Laddar…
Jag rekommenderar dig att flytta om inte läget på huset, utsikt mm, är extremt bra och värdefullt. Sälj och flytta. Det är inte värt decennier av lidande för att bo kvar. En sådan granne kan aldrig bli normal det kan tvärtom bara bli värre.

• Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
Jag kommer från Nederländerna och där bygger de nästan bara tegelhus. Om du bygger som ritningen jag skickar med då kan han vattna huset hur han vill och du har ingen problem på insida.

• Tvärsnitt av nederländsk tegelvägg med isolering, ventilationsspalt och specifika dimensioner. Designen möjliggör effektiv vattenavledning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mony och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.