Byggahus.se

Träskylt utomhus

1. M
    Husägare Nivå 1
    Jag tänkte tillverka en liten skylt (ca 0, 5 cm tjock och 40 cm bred) att hänga upp i trädgården. Frågan är vilket material jag bör använda?
    Tänkte på plywood, men finns så små och tunna och som tål utomhusbruk?
    Jag tänkte måla hela skylten.

2. prototypen
    Medlem · Nivå 22
    Det finns plywood som tål fukt och vatten och bättre blir den om den är ordentligt målad.
    Galvad plåt?

Protte

3. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Varför måste den vara så tunn? Risken är att det kommer böjas. Är det möjligt så gå upp i tjocklek till 12 mm. Målar du ordentligt kan det säkert hålla några år ute!

4. M
    Husägare Nivå 1
    Nej, den måste kanske inte vara så tunn... Men kan man få tag i små bitar eller måste man köpa såna som är 2,5 m långa?

5. E
    Medlem · Nivå 22
    Spillbitar brukar man kunna få eller köpa för en liten penning på byggvaruhus.

• Laddar…
  6. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    40 cm bred, men hur lång?
    Här har du 6 mm pall-lock: https://www.pallcentralen.com/palletinfo.aspx?pid=81
    Men ett tips: Åk till en återvinningscentral, gå in, och håll dig i närheten av där snickarfolk slänger trä och plywood.
    Rätt som det är kommer det en gubbe och skall slänga lite byggrester.
    Då är det bara att be att få en passande bit, och ta den innan den hamnat i containern.

7. prototypen
    Medlem · Nivå 22
    Jag tycker du är fördomsfull KOW, det finns kvinnor Också som slänger både saker och skrot.

P

8. Lexington
    Medlem Nivå 14
    Jag tror KOW har rätt, ingen kvinna är väl så dum att hon åker o slänger fullt användbar plywood?

9. fahlis
    Medlem · Nivå 11
    Därför är det nödvändigt att vänta på en av den andra sorten …