Byggahus.se

träkärna i parkett

1. M
    Medlem Nivå 5
    Vi skall ha ekparkett och vill helst ha med träkärna och undrar om någon vet någon tillverkare förutom Kährs som har det?

2. V
    Medlem Nivå 1

Re: träkärna i parkett

Kolla den här tråden

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Golv;action=display;num=1069074398

" Håller på att skumma marknaden på pris på 14 mm lamellparkettgolv i trestav ek med klickfunktion.

Det lägsta pris jag funnit är 249 kr kvm på Hornbach i Gbg (Barlinek, Polskt).

Jag är medveten om att även kvalitet är en parameter, men skall man ha ca 130 kvm är pris en viktig faktor.

Någon annan som har några tips?" ;D

3. Jesca_j
    Medlem Nivå 11

Vi kikade på just Barlinek golv i Polen och dessa golv finns i en uppsjö av modeller och priser och det verkade vara en väldigt hög kvalitet på de med träkärna, inte alls likt billiga klickgolv, utan det var riktiga krokar som låste bitarna i varandra. Dessutom var slitytan tjock och tål några omslipningar.

(Jag har också sett att Barlinek finns på Byggmax, men jag kan inte uttala mig om kvaliten på dessa, jag vet heller inte om dessa har träkärna.)

4. M
    Medlem Nivå 5

Svänge förra veckan förbi Byggmax och såg deras perkett golv, såg helt okej ut vilket väl alla parkett golv gör som nya. Det jag reagerade på var att de hade
    15 mm mot tarkett, pergo osv som har 14. Nu är ju inte en mm så mycket men ändå...

Någon som har erfarenhet av dessa golv?