Byggahus.se

Trägolv i tvättrum?

1. L
    Medlem · 29 inlägg

loffer

Medlem
    Jag har nu ett tvättrum med plastmatta på golvet. Jag hade funderingar på att helkakla tvättrummet men det blir så mycket jobb med att ta bort plastmattan fixa brunnarna, tätskikt m.m m.m

Så jag tänkte att man kanske kunde nöja sig med att sätta kakel på väggarna och ha kvar plastmattan på golvet men lägga in något typ av trägolv ovanpå.

Kanske trätrall? Någon som har erfarenhet av det? Blir det snyggt?? Blir det praktiskt? Funkar det överhuvudtaget????

Alla synpunkter mottages med tacksamhet! :)

2. G
    Medlem · 6 972 inlägg

gaia

Medlem

Re: Trägolv i tvättrum?

NEJ. Det blir inte praktiskt. Inget trä på golv där man slaskar med vatten. Att lyfta trallar vid varje städning är inget jag skulle vilja sysla med ;). Det mest praktiska är just plastmatta - vattentätt, slitstark och lätt att städa. Att byta mattan till en fräshare färg som passar till kaklet blir kanske en acceptabel lösning du kan leva med?
    gaia
    gaia

3. L
    Medlem · 29 inlägg

loffer

Medlem

Hmm, det är sant. Men man slaskar ju inte så där jättemycket med vatten i ett tvättrum, i alla fall inte som ett badrum.
    Men att lyfta trall vid varje städning låter ju inte så kul :(

Tycker dock att plastmattor inte är särskillt snygga....

4. L
    Medlem · 29 inlägg

loffer

Medlem

Ingen annan som har några åsikter?

5. spocks_beard
    Medlem · 1 528 inlägg

Min sambo skulle vilja ha det, men det är väl mest för att betonggolvet i tvättstugan ser så tråkigt ut.

Jag tycker att det är en helt ok idé.
    Kan bli jobbigt om det är fall på golvet, dvs. att kanterna på plattorna står upp så man snubblar på dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.