Träfasad som går ner i marken

3k läst  67 svar

1. P
    Medlem · Nivå 9
    Gruset skall ersätta allt utom isoleringen så det kan ligga hela vägen in.

En decimeter grus räcket, men jag hade lagt två för att få mer marginal.

Anna_H gillar
  2. Husköpare 8
    Medlem Nivå 6
    Nya frågor dyker ständigt upp när man är grön på detta område.Som jag nämnde låg stenplattorna inunder sista brädan. Och nu när jag tagit bort plattorna är det precis som stora "hål" som går in under brädan,enligt bild.

Vågar knappt gräva mer på detta hål. Då kommer jag ju in i själva torpargrunden....? Varför finns det liksom ingen "vägg" som hindrar att jag kan gräva mig in i grunden?

På mitt förra hus såg det inte ut såhär. Där var det en stengrund hela vägen runt huset. Här är det hål rätt in i grunden. Ska det vara så?

Och framför allt,var lägger jag gruset? Ska jag fylla upp med grus i dessa utrymmen, eller ska jag lämna det så att det är ett hål rätt in i grunden?

3. Staffan2000
    Medlem · Nivå 11
    Gör en liten provgrop och kika in. Någon mur måste ju finnas, såvida inte huset står på plintar. Men det låter osannolikt.

4. P
    Medlem · Nivå 9
    Fyll upp med grus ända upp till brädan, men inte upp på brädan.

5. Husköpare 8
    Medlem Nivå 6
    Denna provgrop,var gräver jag den och hur djup?

6. Anna_H
    Husägare · Nivå 16
    Om det står på plintar kan det som sagt vara helt tomt under, inget konstigt alls.

7. Husköpare 8
    Medlem Nivå 6
    Falskt alarm. Det finns en vägg. En mur. Å vad glad jag blev.

Men sanden ligger ända fram till muren.Ska jag ta bort all sand innan jag fyller på med grus,eller ska sanden få ligga kvar?

8. P
    Medlem · Nivå 9
    Ta bort sanden ned till en eller ett par decimeter. Det ligger troligen isolering mot muren också, denna skall ligga kvar.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: