Byggahus.se
Vi har köpt ett hus som vi nu tänker bygga ut genom att bredda huset ca 3,5 m. (Vi bygger ut hela långsidan)
Orginalhuset är ett en och en halv-plans torp med putsfasad nertill och träpanel från ca 2,2 meter och uppåt.
Tycker själv att det skulle bli snyggast att göra likadant på tillbyggnaden med puts nertill och träpanel uppåt.
Är dock kluven hur man enklast/ billigast gör detta.
Har kollat runt lite och ser att många varnar för att putsa på trä.
Men det kan väll knappast löna sig att mura upp hela utbyggnaden med tegel
(då en tegelsten kostar runt 8kr/st så känns det som det skulle bli alldeles för dyrt att ens fundera på)
Kan man mura upp hela utbyggnaden i lecablock, som vi tänkt använda för att mura grunden?
Eller finns det bättre sätt att göra detta utan att det kostar skjortan.
Skulle bli tacksam för svar och tips.

• DSC00261.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går utmärkt att mura med leca.

Hur är husets väggar byggda?

Jag vet inte om det är ett timmerhus i botten som man har satt putsfasad på, eller om det är sten hus nertill.
Vet bara att överdelen är byggd i trä.
Tror du det skulle löna sig att mura i leca istället för att göra utbyggnaden i timmer?
Kan man överhuvudtaget putsa såhär års eller måste man vänta till våren??
Tck för ditt svar.

Du kan kolla om det är trä eller sten på in sidan.
Knacka lite bara.

Själv hade jag gjort utbygget i trästomme, sedan utvändigt använd Iso-Fin, till underdel och panelat gaveln, iso fin är ett puts sätt med Cellplastskivor med luftspalt, Glasfiberbruk på det sedan ädelputs utanpå, ger både bättre isolering + en duktigt snygg fasad, kör själv med detta system mycket inom mitt arbete. ring en återförsäljare till Iso-Fin och be dom ge ett pris på bygget, här är en länk till en beskrivning av Iso-Fin.

http://www.finja.se/App_Resource/Page/file/betong/3021-1.pdf

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.