9 685 läst ·
66 svar
10k läst
66 svar
Tråden för nedräkning till Byggahus 4.0
Sida 1 av 5
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Snart släpper vi Byggahus 4.0! Vad innebär det då? Vilka nya funktioner får vi?
För att spänningen ska bli sådär oooliiidlig ska jag en gång per dag berätta om en ny funktion vi kommer att få när väl släpper Byggahus 4.0. Om det sedan tar 5, 10 eller 15 dagar återstår att se. Jag ska nog kunna skrapa ihop nya funktioner så att det räcker.
Då kör vi!
Idag måndag:
Med nya sajten blir det mycket enklare att ladda upp bilder. Idag är det krångligt, om man ens hittar hur man ska göra det. Många ger upp. Med Byggahus 4.0 klickar du helt enkelt på den lilla bildikonen i verktygslisten precis här ovanför, väljer fil och laddar upp. Bra va?
Mer bildnyheter följer ...
För att spänningen ska bli sådär oooliiidlig ska jag en gång per dag berätta om en ny funktion vi kommer att få när väl släpper Byggahus 4.0. Om det sedan tar 5, 10 eller 15 dagar återstår att se. Jag ska nog kunna skrapa ihop nya funktioner så att det räcker.
Då kör vi!
Idag måndag:
Med nya sajten blir det mycket enklare att ladda upp bilder. Idag är det krångligt, om man ens hittar hur man ska göra det. Många ger upp. Med Byggahus 4.0 klickar du helt enkelt på den lilla bildikonen i verktygslisten precis här ovanför, väljer fil och laddar upp. Bra va?
Mer bildnyheter följer ...
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Tisdag:
Vi får en gilla-funktion!
Vi får en gilla-funktion!
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 701 inlägg
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Onsdag:
Vi får en kommentarsfunktion på Fråga experten.
Vi får en kommentarsfunktion på Fråga experten.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Nej, det har jag också varit lite rädd för. För att det ska fungera så kommer det inte vara möjligt att ställa följdfrågor till experterna via kommentarsfunktionen och man kan inte inte förvänta sig att de deltar i debatten som ev. uppstår kring en fråga.
Jag tror att det kommer att vara bra för att belysa en fråga ur flera vinklar, ge mer kött på benen och eventuellt alternativa tolkningar av frågan när den är knapphändigt ställd.
Samma regler som i forumet kommer att gälla, om att visa respekt och vara saklig när man diskuterar etc.
Jag tror att det kommer att vara bra för att belysa en fråga ur flera vinklar, ge mer kött på benen och eventuellt alternativa tolkningar av frågan när den är knapphändigt ställd.
Samma regler som i forumet kommer att gälla, om att visa respekt och vara saklig när man diskuterar etc.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Torsdag:
Man kommer att kunna ladda upp så många bilder man vill i ett inlägg samt varva bild och text.
Man kommer att kunna ladda upp så många bilder man vill i ett inlägg samt varva bild och text.
Angående bilduppläggning/laddning - finns det format/storleksbegränsningar och/eller kommer 4.0 ha möjlighet att skala om bilder till "lagom" storlek ? Idag ser man ju vissa inlägg med bilder som inte ens min skärm kan visa i helskärm, medans andra ibland blir små som frimärken....